5.4.2019. Autor: Mihael Miljak

Nepoznato o poznatom: Citroën je 1934. bankrotirao i preuzeo ga je Michelin, zbog velikih poroka vlasnika!

Andre Citroën nemilice je trošio na kocku, rulet i žene, novinare je vodio u kockarnice, jer je htio da pišu o njegovom kockanju sa svjetskim bogatašima, vjerujući da je to reklama

Andre Citroën do sredine 1920-ih svoju je automobilsku tvrtku učinio jednom od najuspješnijih u Europi. To mu je omogućilo uživanje u dva njegova najveća poroka - kocki i ženama. Tim redoslijedom. Na kocki je izgubio gotovo cijelo svoje bogatstvo, a najdraži casino bio mu je u Deauvilleu, gradiću u Normandiji i omiljenom odmaralištu bogataša. 

Bio je jedan od rijetkih milijunaša u Europi koji u nijednom casinu nije imao limit. Obožavao se družiti s bogatima i slavnima i nikad nije propuštao priliku pred njima razbacivati se novcem. Jednom je komentirao: 'Samo kockanje me i ne zanima toliko, niti hoću li dobiti i izgubiti, interesira me samo da količina novca s kojim kockam bude zamijećena'.

I bila je, njegove su avanture u kockarnicama redovito pratili mediji. Svaki dan do detalja objavljivale su se priče o njegovim gubicima. Uvijek je volio biti okružen lijepim ženama te je uspio nagovoriti šefove kockarnica da ženama dopuste ulaz u privatne sobe za kockanje.

Andre Citroën jedne je noći izgubio toliko novca da je njegova supruga Giorgina Bingen molila ostale igrače za stolom da mu ne dozvole više igrati. najviše je volio. Najviše je volio kotač ruleta, na njemu je izgubio najviše novca

Kad je krajem 1920-ih stigla Velika depresija Citroën je svojim gubicima na ruletu ostavio tvrtku ranjivom, a zbog dugova je 1934. preuzeo Michelin. Andre Citroën  preminuo je 1935., od raka abdomena. U Kuću slavnih, naravno automobilsku u Dearbornu, Andre Citroën konačno je primljen 1998.


PO OVOME JE ANDRE CITROËN BIO JEDINSTVEN...

Francuski je genijalac bio čovjek ispred svog vremena. Prvi je kupcima ponudio testne vožnje i garancije na kupljeni auto. Govorio je da prodaje uslugu, a ne vozila. Bacao je aute s litica, kako bi provjerio njihovu čvrstoću. Osnovao je i vlastitu osiguravajuću tvrtku te je kupcima automobila nudio povoljnije police.

Napisao je i tehnički almanah kako bi vlasnici auta znali što voze i što učiniti u slučaju kvara. Bio je i prvak radničkih prava, radnicima je omogućavao školovanje, a u tvornici je dao izgraditi i jaslice. Prvi je automobilski magnat, koji je ženama plaćao porodiljnu naknadu.