29.8.2018. Autor: Mihael Miljak

Nepoznato o poznatom: Najskuplja Škoda sazdana je od jaja i šećera

Automobil-kolač, Fabia od 500.000 eura, proizvedena je 2007., mješavinom 180 jaja, 100 kg brašna, 100 kg šećera, 65 kg sušenog voća, 30 kg badema, 12,5 kg pekmeza i 300 g 'zlatnog' sirupa

Škodini automobili godinama su u vrhu 'best-buy' ponude. Praktični i komforni auti s više nego odličnom motorizacijom i cijenom za svaki džep. Međutim, prije 10 godina i Česi su se malo zaigrali te su proizveli svoj najskuplji model u povijesti. Koštao je čak pola milijuna eura. I ne, nisu se naši dragi ljetni gosti bacili u konstruiranje superautomobila, iz tvornice je izašla tek - Fabia. Doduše, ne obična. 

Točnije, riječ je o kolaču u punim dimenzijama češkog gradskog automobila. Šefovi su tu slatku kreaciju naručili zbog reklame. I pazilo se na svaki detalj, čak i na one koji se ne vide, poput motora vozila, srca svakog automobila. I njega su kuhari zamijesili, a modelari oblikovali. Čak je unutar agregata uliveno i ulje - odnosno zlatni sirup. Sve kako bi cijeli projekt bio što više moguće autentičan. Šasija je, pak, načinjena od 448 kolača-cigli. 

Gotovo dva tjedna slagao se slatki gradski automobil, a reklama je u konačnici postala veliki hit. Trajala je 60 s, a marketinški je postavila standarde koji su i dan danas, 10 godina kasnije, referentna točka za sve stručnjake prodaje. Dobila je i brojne nagrade na mnogim festivalima. Unutar dva tjedna od prvog emitiranja u Europi, Škodina zastupništva posjetilo je više od milijun ljudi.

Cijeli automobil je kolač osim kotača, koji su načinjeni od plastike kako bi držali konstrukciju. Na slatkom je češkom automobilu 13 osoba radilo naporno, među njima su bili kuhari, pekari i modelari. Za cijeli posao trebalo im je čak deset dana. Nažalost, sve je završilo u smeću: jaka svjetla na snimanju učinila su kolač nejestivim

Češki automobilski proizvođač ima snažnu svijest što se tiče očuvanja okoliša. Za proizvodnju jednog vozila tvornica potroši puno energije pa su čelnici Škode 2004. pokrenuli projekt pošumljavanja. Točnije, za svaku kupljenu Škodu u Češkoj, posadi se jedno drvo. Od 2004. do danas ukupno je posađeno 600.000 stabala. Nalaze se na više od 50 različitih lokacija diljem zemlje. Akcija traje i dalje tako da će za koju godinu 'pasti' i milijunto posađeno drvo. Ništa neobično budući da je svaki treći prodani automobil u Češkoj neki Škodin model.




Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja

Mercedes kampanja



Vulkal gume