17.5.2018. Autor: Mihael Miljak

Nepoznato o poznatom: Porsche proizvodi najbolje viličare i kokpit Airbusa!

Industrijski transport nije atraktivan, ali je profitabilan - slavni brend iz Zuffenhausena od 1980. surađuje s tvrtkom Linde, a od 1983. s Airbusom

Brzina nije uvijek presudna, niti najvažnija. Znaju to i u Porscheu, premium njemačkoj automobilskoj marki, koju se u pravilu povezuje sa sportskim automobilima. Model 911 (Elfer) jedan je od simbola autoindustrije i najprepoznatljivijih auta u povijesti. Za mnoge fanove potkovane strukom Porsche radi bolje cestovne jurilice od Ferrarija. 

Nebrojeni su sportski uspjesi, među kojima i senzacionalnog konstruktorskog bolida 917/30, o kojem pišemo u temi o turbopunjaču. Ekipa iz Zuffenhausena, međutim, zna dizajnirati i nešto supersporo. I za to dobiti brojne nagrade. Remek-djelo od stroja za kojim se ne okreću glave i uz čiju pomoć nećete upasti na VIP zabave. Brojne je nagrade Porsche dobio za dizajn Lindeovog viličara 

Za one kolekcionare Porschea, koji traže nešto što nitko drugi nema, izbor je prilično jednostavan -  neka kupe vrhunski Linde viličar s Porscheovim potpisom! Nije brz, ali je vrlo upotrebljiv i, za jedan industrijski stroj, super izgleda. Suradnja Lindea i Porschea traje desetljećima, a inženjeri slavnog brenda prvo su bili zaduženi za proizvodnju mehaničkih komponenti viličara, prčkali i po pogonu, no uskoro su radili i na vizualnom identitetu transportera, koji je danas iznimno cijenjen i tražen. 

Ali, tako je to s Porscheom, što god njegovi inženjeri taknu, pretvara se u zlato.Lamborghini nije jedini od sportskih brendova proizvodio traktore, uspješno ih je proizvodio i Porsche. Posebne traktore konstruirao je za uzgajivače kave, pokreću ih benzinski motori, a ne dizelski, kako dizelske pare ne bi utjecale na aromu. 

Malo je poznato da je Porsche revolucionarizirao avioindustriju. Suradnja njemačke automobilske marke s Airbusom mnogo toga je promijenila. Avionska je tvrtka željela poboljšati ergonomiju pilotske kabine te pokucala na vrata Porschea. Inženjeri iz Zuffenhausena prihvatili su izazov, a rezultat je bio epohalan. Porsche je 1983. u kokpit Airbusa A300 ugradio digitalne monitore umjesto analognih instrumenta. Nikad se prije nitko u avioindustriji nije sjetio tog rješenja. Ubrzo je i Boeing tu tehnologiju primijenio u svojim zrakoplovima. 




Mercedes kampanja




Vulkal gume