29.8.2019. Autor: Željko Marušić

Nepravilno trošenje guma otkriva kvar podvozja, hitno u servis!

Najčešće ukazuje na preoštru vožnju uz prenizak tlak u gumama i nepodešenu geometriju kotača, ali i zazor u zglobovima i otkazu amortizera...

Nepravilno trošenje guma najčešće ukazuje ne nepravilan tlak u gumama i nepodešenu geometriju ovjesa, ali i zazor u zglobovima i otkazu amortizera. 

O svemu tome vodite računa kod svog automobila, a posebno kod kupnje rabljenog auta. Vodite računa da loše stanje mnogi prodavači prikrivaju novim gumama, a potom to uzimaju kao adut za povišenje cijene. 

Pojačano, ravnomjerno trošenje oba ruba ukazuje na vožnju s preniskim tlakom. Istrošena sredina gume posljedica je vožnje s previsokim tlakom u gumama. Pojačano trošenje jednog ruba (vanjskog ili unutrašnjeg) na obje gume ukazuje na pogrešnu geometriju kotača.

Ako se jedna guma troši s vanjske, a druga s unutrašnje, radi se o pogrešno podešenom upravljačkom mehanizmu. Pojačano trošenje vanjskog ruba jedne ili obje prednje gume ukazuje na grešku u bočnom nagibu ili usmjerenosti kotača. 

Nepravilno trošenje po obodu posljedica je loše uravnoteženih (balansiranih) guma. Zbog toga vam savjetujemo da odmah provjerite ispravnost kuglastih zglobova i amortizera te podesite geometriju kotača i balansirate ih. 

Ako su se bokovi gume previše istrošili, trebat ćete kupiti nove gume. U svakom slučaju otiđite u kvalitetan servis za kotače i gume.