2.5.2018. Autor: Željko Marušić

Zaboravljene marke: Apollo (1910. - 1927.), Njemačka

Njemački Bugatti, sportski luksuz u krivo vrijeme, ubila ga kriza

Apollo je naziv američkog svemirskog programa (Apollo 11 je 1969. poletio na mjesec), tako se zvala i ugasla američka tvrtka, a bila je to oznaka i njemačke tvrtka za proizvodnju automobila (punog naziva Apollo Werke AG), koju su 1920-ih nazivali 'njemačkim Bugattijem'. Tvrtka je izvorno osnovana 1904., kao A. Ruppe & Sohn, u gradu Apolda u središnjoj Njemačkoj (Thϋringen). Prvi model bio je Piccolo, sa zrakom hlađenim V2 motorom obujma 704 ccm i snage 5 KS, što mu je omogućavalo brzinu od 50 km/h.  

Uspjeh tvrtke počinje 1910., kad je glavni inženjer tvrtke i probni vozač Carl Slevogt konstruirao prvi 'pravi' automobil, koji se pokretao 4-cilindarskim motorom, hlađenim vodom, snage 16 KS, koji je postizao 60 km/h. Model je nazvan Apollo, po gradu Apolda, a zbog uspjeha modela po tome je potom nazvana i cijela tvrtka. Najuspješniji model bio je Record Typ F 8/28 PS, koji je 4-cilindarskim motorom obujma 2040 ccm postizao 28 KS, što mu je omogućavalo brzinu od 95 km/h.  

Najsnažniji model bio je Typ L 13/40 PS, s 4-cilindrašem obujma 3440 ccm i snage 44 KS. Temeljem velikog uspjeha početkom 20-ih tvrtka pokreće niz ulaganja, kupuje najvećeg proizvođača autodijelova u regiji - tvrtku MAF, i zapošljava 400 radnika. Međutim, u doba velike gospodarske recesije i krize u mogućnostima i tvrtka 1927. bankrotira. Sljedećih pet godina postaje predstavništvo NSU-a za Thϋringen, a 1932. tvrtka se gasi. 





BMW banner