10.8.2018. Autor: Ivan Rikard Belančić

Nova saznanja u slučaju Uberovog autonomnog modela XC90 koji je usmrtio ženu

Volvov elektronički sustav za izbjegavanje sudara bio je deaktiviran, u suprotnom najvjerojatnije bi izbjegao nesretni slučaj

Prisjetimo se nesreće koja se dogodila 19. ožujka u gradu Tempeu u Arizoni gdje je smrtno stradala 49-godišnja ženska osoba koja je prelazila cestu. To je i prva osoba koja je stradala na testiranju autonomne tehnologije van poligona. Uber nakon tragične nesreće zaustavio je sva testiranja svojih autonomnih automobila u SAD-u i Kanadi te odmah nakon toga donijeta je i Odluka o suspenziji testiranja autonomnih automobila od strane Guvernera Arizone.

Testni Volvo XC90 bio je opremljen Uberovim sustavima za autonomnu vožnju, ali i standardnim upravljačkim sustavom kojim se mogla preuzet vožnja i spriječiti tragedija. No na snimci koju je objavila policija vidi se kako žena zadužena za nadgledanje testiranja nije bila fokusirana na promet.

Istraga je započeta odmah nakon nesreće od strane lokalne vlasti i Državnog odbora za cestovnu sigurnost SAD-a. U svibnju objavljen preliminarni izvještaj u kojem je navedeno kako su senzori na Volvu XC90 prepoznali pješaka, ali se sustav nije uključio jer ga je Uber ranije deaktivirao na vozilu.

U izvještaju od Američkog instituta za sigurnost na cestama se navodi kako do ove nesreće ne bi došlo da je Volvov sustav bio aktiviran.

Stručni zaključak je sljedeći: ako netko želi razvijati tehnologiju za bolju sigurnost u prometu, uključujući tako i prometnice koje treba činiti još sigurnijim, obavezno trebaju koristiti najsavršenije i pouzdane sustave za izbjegavanje sudara i prepreka na cesti koji su danas dostupni. Upravo ovo je najbolji primjer, da se koristio aktiviran sustav na testnoj vožnji do ove situacije ne bi došlo.




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill