22.1.2014. Autor: Kristian Sikavićev

NOVITEC ROSSO FERRARI 458 SPECIALE

Usisni dragulj dodatno je izbrušen sa 605 na 627 KS pri zastrašujućih 9200/min

Premda je serijski Ferrari 458 Speciale najsnažniji usisni motor u povijesti, stručnjaci iz tuning kuće Novitec Rosso dodatno su ga nabildali. Time su opravdali reputaciju najboljeg tunera talijanskih super automobila. Sa čak 135 KS po litri obujma 458 Speciale je svjetski rekorder u kategoriji specifične snage usisnih motora, a u dorađenoj izvedbi ispaljuje ih čak 139, jer ispaljuje ukupno 627 KS, umjesto serijskih 605. Najveća snaga postiže se pri nevjerojatnih 9200/min, odnosno na 200/min više nego u serijskoj izvedbi.

Ključni tehnološki sustav modela 458 je SSC (Side Slip Angle Control System), koji pomoću kompleksnih algoritama u svakom trenutku kontrolira prianjanje uspoređujući parametre poput: centrifugalne sile, brzine vrtnje svakog kotača zasebno, G-sile te zakrenutosti karoserije u odnosu na središnju os automobila.

Serijska izvedba stotku hvata za okruglo tri sekunde, a 200 km/h okrene za 9,1 s.

Na testnog stazi Fiorano tvornički vozači postigli su vrijeme kruga od 1:23,5 što je za 1,5 s brže od standardne izvedbe 458, odnosno svega 0,5 s sporije od Ferrari F12 Berlinette.

(ks)