27.8.2019. Autor: Željko Marušić

Očistio sam i balansirao turbopunjač na Škodi Superb 1.9 TDI iz 2004., pa opet gubi snagu...

Problem je 99 posto u tandemskoj vakuum-pumpi, odnosno regulacijskom ventilu, što je jedna od rijetkih slabosti vrlo pouzdanog i trajnog turbodizelaša 1.9 TDI s ubrizgavanjem 'pumpa-brizgaljka'...

Često sam čitao o problemima s iznenadnim gubitkom snage turbodizelaša i meni je Škoda Superb 1.9 TDI iz 2004. počela gubiti snagu, odnosno teško je okretaje povećavala iznad 3000/min. Početkom godine to sam riješio i auto je vukao super, ali nakon dva-tri mjeseca ponovio se isti problem i to još gore...

Goran D.

Ponovio se problem da se lopatice turbinskog statora ne zakreću, ovisno o brzini vrtnje motora (pri većoj brzini motora više prema unutra), kako bi se ostvarila optimalna brzina ustrujavanja ispušnih plinova i kako bi se njegovim dinamičkim tlakom i centrifugalnim efektom čim intenzivnije zavrtjelo turbinsko kolo, koje preko zajedničkog vratila pokreće kompresorsko kolo (koje efektom zračne pumpe upuhuje-nabija zrak u cilindre). 

Lopatice kogu biti u pogrešnom položaju, odnosno 'zaštekati' jer ih je čađa blokirala ili zato što se ne ostvaruje dovoljan podtlak u membranskoj komori, koja preko polužnog mehanizma zakreće lopatice. Budući da ste riješili prvi problem, izvjesno je da se vremenski podudarila druga mogućnost, a vama izgleda kao da se ponovio problem sa začađenjem turbopunjača. 

Nedostatak podtlaka posljedica je greške u podtlačnoj pumpi, koja s jedne strane ostvaruje podtlak za servouređaj kočnica i sustav ubrizgavanja, a druge na rad VNT sustava turbopunjača (zakretanje lopatica). Problem može biti samo u tandemskoj pumpi ili u ventilu za regulaciju potlaka, ili u jednom i drugom. To možete riješiti ili u ovlaštenom Škodinom servisu ili u specijaliziranom servisu za turbodizelske motore...

Već 14 godina neprestano najčitaniji samostalni hrvatski automobilski portal...





Mazda


Gulf

Tembo