27.6.2018. Autor: Željko Marušić

Od rujna novi benzinci moraju biti 10 posto čišći, uvode se filtri čađe

OPF (otto particulate filter) postaje obvezni, jer su najsitnije čestice čađe dokazano kancerogene, premda će t povisiti potrošnju i emisiju CO2 za 2 g/km

Nakon što su se ekolozi 'obračunali' s dizelašima, na red su došli benzinski motori, koji će od 1. rujna ove godine po normama EU6d temp (privremenim, jer još strože EU6d stupaju na snagu 2021.) trebati biti  opremljeni filtrima čađe. Naime, medicinska su istraživanja pokazala da su upravo najsitnije čestice čađe, kao posljedica nepotpunog izgaranja, koje je prisutno i u najsuvremenijim benzinskim motorima s direktnim ubrizgavanjem, najopasnije, jer najdublje ulaze u plućne pore. Rješenje je u posebnim filtrima čađe za benzinske motore OPF (otto particulate filter) s keramičkim saćastim filtrom od silicijskog karbida (SiC), koji će zadržavati čađu i potom je u kontroliranim izgaranjima spaljivati. 

Time katalizatori benzinskih motora, pored trostruke funkcije, zbog koje ih nazivamo i 'katalizatori trostrukog djelovanja' (engl. 3-way, njem 3-Wege) postaju katalizatori četverostupanjskog djelovanja (četvrti je stupanj filtriranje, taloženje i spaljivanje čađe, odnosno nakupina elementarnog ugljika). Buduć da će OPF izazivati dodatan otpor ispušnim plinovima, ta razvijanje iste snage trebat će spaliti više goriva. Stoga će se potrošnja goriva, a i emisija CO2 povećati za oko  dva posto. Ali, to je prihvatljivo 'nužno zlo'.To će i povećati cijenu novih motora za 150 do 300 eura, ali i to je 'nužno zlo'.




Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja

Mercedes kampanja



Vulkal gume