11.7.2018. Autor: Željko Marušić

Odgovor na vječnu dvojbu: Koliko su stvarno isplativi dizelaši za prosječne vozače?

Skuplji su u nabavci i održavanju, veći je rizik skupih kvarova, ali uz osjetno niže troškove za gorivo rjeđe trebate ići na pumpu, a u sudaru su znatno sigurniji

PRO
Štedite pri svakom kilometru vožnje na gorivu. Usto, u Zagrebu tankirate, putujete do Dalmacije, vozite cijeli vikend, vratite se u Zagreb i još se ne upali rezerva za gorivo. Lakše se i brža prodaje, što uvelike vraća veći početni ulog. Zbog veće mase i znatno manjeg rizika da se zapali nakon sudara, dizelski je automobil osjetno sigurniji u sudaru od benzinskog,  ima bolje performanse na nižim okretajima. Da bi se štedjelo nisu potrebna nikakva dodatna ulaganja osim umjerene vožnje.

CONTRA
Dvije do tri tisuće eura skuplji, skuplje je održavanje i veći je rizik skupih kvarova. Zbog toga nisu isplativi ako se vozi manje do 15.000 km godišnje. Jedna brizgaljka košta 2500 do 3500 kn, zamašnjak podijeljene mase 6000 do 8000 kn, turbopunjač 8000 do 15.000 kn. Stoga često 'perje pojede meso' te od očekivane štednje ne ostane ništa. Povećana masa u prednjem dijelu smanjuje okretnost i užitak vožnje. Dizelaši, posebice koncerna Volkswagen, znatno su zanimljiviji kradljivcima od benzinaca.




CHR



Vulkal gume