27.6.2019. Autor: Željko Marušić

Opel Astra L dolazi krajem 2020., kao 'rodica' novog Peugeota 308

Njemački kompakt s francuskim 'genima' postaje ljuti konkurent Golfa VIII, s očvrsnutom PSA-ovom tehnologijom, bit će privlačniji, komforniji, (još) solidniji i lakši, te će s benzincima i dizelašima od 102 do 250 KS i plug-in hibridima ciljati na vrh klase

Izgleda da će se s Opelom ponoviti Volvov scenarij, kojem su mnogi predviđali propast, a nakon prelaska u okrilje kineskog Geelyjem doživio renesansu

Tvrtka iz Rüsselsheima, koja je od proljeća 2017. u vlasništvu francuskog PSA, već je modelima Crossland X i Grandland X pokazala kako će itekako profitirati ulaskom u 'obitelj' PSA. Još je bolji primjer nova Corsa, koja će biti tehnološka izvedenica novog Peugeota 208. 

Po istoj 'špranci' bit će napravljena Opel Astra šeste generacije, serije L. Bit će napravljena na zajedničkoj, modularnoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform 2), pripremljenoj i za hibridne pogone.

Najavljuje velike dizajnerske novosti, s neobičnim i pomalo kontroverznim stilom prednje maske, a proizvodit će se u hatchback verziji s pet vrata i karavanskoj Sports Tourer (na ilustraciji). 

Koeficijent otpora zraka bit će 'ispeglan' na, za kompaktnu klasu, izvrsnih 0,25. Povećanjem udjela čelika visoke HTS i ultra-visoke čvrstoće nova će Astra imati 50 kg manju masu, a istodobno za 25 posto veću čvrstoću noseće strukture. 

Koristit će dokazane turbobenzince s direktnim ubrizgavanjem, 3-cilindarske 1.2 PureTech i 4-cilindarski 1.6 THP, te 4-cilindarske turbodizelaše 1.5 BlueHDi i 2.0 BlueHDi, od 102 do 250 KS. Svi će motori biti meko-hibridni s naprednim sustavom Start/Stop.

Velika su očekivanja od plug-in hibridne verzije te će biti ljuti konkurent Golfa VIII. Prezentacija će biti u listopadu 2020. na salonu u Parizu, a prve isporuke na tržište očekuju se krajem 2020. odnosno početkom 2021.

Ozbiljnost planova koncerna PSA, s ovim modelom, koji bi trebao biti najozbiljniji protivnik Volkswagen Golfa VIII, pokazuje što će proizvodnja biti organizirana na tri lokacije, u Hessenu (Njemačka) te Ellesmere Port (Velika Britanija) i Gliwice (Poljska).

Ilustracija: Autozeitung.de





Mazda


Gulf

Tembo