9.6.2018. Autor: Željko Marušić

Opel Vectra 2.0 DTI iz 2001., sa 195.000 km, ne pali kad je topla

Ako je kompresija dobra, dva su moguća problema: u gumicama ispod brizgaljki, koje propuštaju gorivo i elektronici visokotlačne pumpe goriva...

Prije dvije godine kupio sam Opel Vectru 2.0 DTI iz 2001., koja ima 195.000 km (stvarnih) i do nedavno je sve bilo OK. I na najvećim hladnoćama pali “na prvi zub”, ali odnedavno mi se događa da kad se zagrije i nakratko ga ugasim neće da više pali...

Željko K.

Ako stariji dizelaš ima problema s paljenjem, bolje je da je to kod toplog, nego hladnog motora. Naime ako hladan dizelaš ne pali, u pravilu se radi o dotrajalosti i većem istrošenju cilindara, klipnih prstenova i/ili ventila. Klipovi u drugom taktu, krećući se iz donje prema gornjoj mrtvoj točki, sabijaju usisani zrak, kako bi se zagrijao na 600 do 650 Celzijevih stupnjeva, potrebnih da bi se ubrizgano gorivo samo upalilo. 

Kod istrošenog motora zrak prolazi između cilindara i klipova, odnosno kroz zatvorene ventile, pa se ne postižu potrebni tlakovi kompresije (najmanje 27 bara), i stlačeni se zrak nedovoljno zagrijava te motor hladan ne pali. U vašem je slučaju osnovna mehanika ispravna, odnosno bez većih istrošenja, a dva su moguća problema. 

Prvi je u gumicama ispod brizgaljki, koje propuštaju gorivo, a drugi u elektronici visokotlačne pumpe goriva. Prva je mogućnost znatno povoljnija, jer u drugoj treba mijenjati cijelu pumpu (popravak elektroničkog modula u pravilu nije moguć).




Mercedes kampanja




Vulkal gume