23.1.2019. Autor: Željko Marušić

Otkazuje servovolan Peugeota 406 iz 1999., hitno u servis!

Svaka nepravilnost s upravljačkim mehanizmom može biti opasna pa je važan hitan i temeljit popravak. Ako uređaj cvili u krajnjim položajima, tada je problem gotovo sigurno u hidrauličkom dijelu, odnosno povratnom ventilu u prednjem dijelu servopumpe

Vozim Peugeot 406 1.8 iz 1999. godine (prvi sam i jedini vlasnik) i do sada nisam imao praktički nikakvih problema. Prešao je 219.000 km, nikada nije stao i jedino sam trošio na standardno održavanje. 

Tek u posljednje vrijeme javljaju se problemi s upravljanjem. Otpor zakretanja volana je nešto veći nego prije, posebice kod u mjestu i kad kotače trebam zakrenuti do kraja. Tada se čuje neugodno cviljenje, a zanimljivo je da se takav zvuk ne javlja kod svakog okretanja volana. 

Prošlog mjeseca sam bio na tehničkom pregledu i prošao sam bez problema. Je li problem opasan i moram li otići u specijalizirani servis, koji je najčešće vrlo skup?

Goran L.

Važno je da odmah riješite problem, jer svaka nepravilnost s upravljačkim mehanizmom može biti opasna. U vašem slučaju vjerojatno je osnovni mehanizam sa zupčastom letvom ispravan (na to ukazuje što ste nedavno prošli tehnički pregled). 

Ako uređaj cvili u krajnjim položajima, tada je problem gotovo sigurno u hidrauličkom dijelu, odnosno povratnom ventilu u prednjem dijelu servopumpe. Taj ventil štiti da tlak u hidrauličkom uređaju ne poraste nekontrolirano iznad 12 bara, kad bi moglo doći do mehaničkog oštećenja. 

Savjetujemo vam odlazak u specijalizirani servis sa servouređaje, jer ćete tada kvar vjerojatno moći riješiti bez izmjene skupe servopumpe (što u pravilu rade u ovlaštenim servisima). 

Problem ste vjerojatno izazvali neredovitom izmjenom hidrauličke tekućine servouređaja. U njoj se s vremenom nakupi strugotina iz pumpe i vlaga, što najprije ošteti povratni ventil, a potom i ostale dijelove servomehanizma. 

Zbog toga je preporučljivo izmijeniti nakon četiri godine ili 80.000 km.