21.7.2019. Autor: Zlatko Novak

Honda Civic (2005. - 2011.): ovo su problemi modela osme generacije

Zapinjanje pri šaltanju ručnog mjenjača, otežano paljenje motora nakon punjena praznog spremnika goriva, otkazivanje elektropokretača, kvar lambda sonde, struganje lamele spojke, problemi s upravljačkim modulom ABS-a...

Honda Civic je, uz Toyotu Corollu, Mazdu 3 i Škodu Octaviju, najkvalitetniji rabljeni kompakt svoje generacije, ali to ne znači da se a priori isplati kupnja rabljenih primjeraka. Tri su bitna razloga za to. 

To je jedan od rijetkih automobila koji se kao rabljeni cijeni poput Golfa. No, Civic u pravilu kupuju osobe sklone brzoj, sportskoj vožnji te se lako može naletjeti na temeljito potrošen primjerak. Uz to često ide i loše održavanje. 

Kako su dijelovi skupi, treba biti vrlo oprezan pri kupnji Civica, koji na prvi ili drugi pogled nije u dobrom stanju.  Model osme generacije, koji se proizvodio od 2005. do 2011., zanimljiv je rabljeni auto, premda je u klasi među najskupljima. 

Pogotovo posljednje serije, stare 8-9 godina, koje su preboljele sve 'dječje bolesti'. Ako naletite na takav, dobro očuvan primjerak kupnja se isplati za 4000 do 5000 eura, premda se za sličan novac može kupiti Golf, i to dizelaš. 

Ali oni koji dobro poznaju kvalitetu Honde, prstom će uprijeti u ovaj model!


Ovo su mu registrirani kvarovi, odnosno službene reklamacije:

SVI MODELI

PROBLEM - Kontrolne lampice ABS, sustava kočenja i ručne kočnice svijetle pri paljenju motora.

UZROK - Nizak napon akumulatora pri paljenju motora.

POPRAVAK - Provjerite kodove grešaka. Ispravite greške ako je potrebno. Napunit ili zamijenite akumulator.

SVI MODELI OD 2006./2007.

PROBLEM - Kod greške: U0122. Moguća pohrana kodova grešaka CAN sustava.

UZROK - Slaba veza na masu od kontrolnog modula ABS-a.

POPRAVAK - Pronađite i provjerite stanje priključka mase iza prednjeg branika.

SVI MODELI 2005./2008.

PROBLEM - Podrhtavanje prednjih kočnica.

UZROK - Jaka iskrivljenost diska prednje kočnice.

POPRAVAK - Provjerite je li iskrivljenost diska prednjeg diska manja od 0,04 mm. Zamijenite diskove prednjih kočnica ako je potrebno. Provjerite je li odstupanje debljine diska prednje kočnice manja od 0,015 mm. Zamijenite diskove prednjih kočnica ako je potrebno.

SVI MODELI

PROBLEM - Buka iz stražnjeg ovjesa na neravnim površinama ili u vožnji preko ležećih policajaca.

UZROK - Opruga stražnjeg ovjesa nije ispravno smještena na graničnik.

POPRAVAK - Provjerite je li opruga stražnjeg ovjesa ispravno postavljena. Podesite ako je potrebno.

SVI MODELI

PROBLEM - Čuje se zvuk prskanja ispod prednjih sjedala pri ubrzavanju i kočenju. Čuje se zvuk prskanja iz instrumentalne ploče pri ubrzavanju i kočenju.

UZROK - Kretanje goriva u spremniku za gorivo. Izraženije zbog spremnika za gorivo koji je smješten ispod prednjih sjedala.

POPRAVAK - Nije potrebna nikakva radnja. Normalni rad.

SVI MODELI

PROBLEM - Cviljenje/škripanje kada je papučica spojke pritisnuta ili otpuštena.

UZROK - Prekidač papučice spojke kontrole brzine vožnje kontaminiran prljavštinom.

POPRAVAK - Očistite i podmažite kontaktne točke između prekidača papučice spojke kontrole brzine vožnje i papučice spojke.

SVI MODELI OD 12/2010.

PROBLEM - Lupanje/cviljenje iz stražnjeg ovjesa pri kretanju nakon stajanja preko noći.

UZROK - Prekomjerno trenje između šipke i brtvila šipke na stražnjem amortizeru.

POPRAVAK - Podmažite šipku amortizera mazivom. Koristite specijalan alat: 52610-SMG-ZS00.

SVI MODELI 2006./2008.

PROBLEM - Metalno klikanje iz prednjeg desnog dijela vozila pri naglom kočenju ili ubrzanju.

UZROK - Nagomilane naslage onečišćenja između podokvira.

POPRAVAK - Očistite i podmažite prostor između prednjeg podokvira. Skinite vijke nosača podokvira. Olabavite vijak nosača podokvira. Stavite mazivo na kontaktne površine između prednjih podokvira Fig. Zategnite vijak nosača podokvira sa 106 Nm. Ponovno stavite i sa 60 Nm pritegnite vijke nosača podokvira.

SVI MODELI S AUTOMATSKIM MJENJAČEM S RUČNIM PREBACIVANJEM (ASM)

PROBLEM - Mjenjač ASM sporo se prebacuje iz 2. i 3. stupnja.

UZROK - Neispravan tlak guma ili gume ne odgovaraju, što izaziva neispravne podatke o brzini vozila.

POPRAVAK - Provjerite i podesite tlak u gumama. Zamijenite gume ako je potrebno.

SVI MODELI

PROBLEM - Zvuk škripanja iz brisača vjetrobranskog stakla.

UZROK - Korodirane osovine mehanizma brisača vjetrobranskog stakla zbog nedovoljne podmazanosti u proizvodnji. Istrošene brtve osovine mehanizma brisača vjetrobranskog stakla zbog nedovoljne podmazanosti u proizvodnji.

POPRAVAK - Očistite koroziju sa osovina mehanizma brisača vjetrobranskog stakla. Podmažite osovine mehanizma brisača vjetrobranskog stakla. Postavite nove osovine mehanizma brisača vjetrobranskog stakla.

SVI MODELI

PROBLEM - Akumulator ispražnjen. Kontrolna lampica razine ulja motora svijetli premda je razina ispravna.

UZROK - Greška softvera računala motora (ECM).

POPRAVAK - Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

SVI MODELI

PROBLEM - Akumulator ispražnjen.

UZROK - Električne instalacije električnog prozora (ružičasta žica) blokirane gornjom konzolom. Električne instalacije električnog prozora neispravno spojene.

POPRAVAK - Popravite i ponovno spojite električne instalacije.

SVI MODELI

PROBLEM - Unutrašnje svjetlo neprekidno svijetli. Akumulator ispražnjen.

UZROK - Sigurnosna zakačka ne drži dobro električne instalacije unutrašnjeg svjetla. Električne instalacije unutarnjeg svjetla blokirane sigurnosnim vijkom sklopa svjetala.

POPRAVAK - Popravite električne instalacije unutarnjeg svjetla. Sigurnosna zakačka mora držati električne instalacije unutarnjeg svjetla.

SVI MODELI S ELEKTRIČNIM ŠTITNIKOM OD SUNCA

PROBLEM - Akumulator ispražnjen.

UZROK - Slab otpor u električnom motoru štitnika od sunca.

POPRAVAK - Provjerite otpor električnog motora štitnika od sunca. Određeni otpor: 3 mOhm. Zamijenite električni motor štitnika od sunca ako je potrebno.

SVI MODELI

PROBLEM - Kontrolna lampica servo upravljača (EPS) svijetli. Električni servo upravljač (EPS) ne radi.

UZROK - Slaba veza između motora pumpe EPS i priključka sklopa. Slaba veza između računala motora (ECM) i priključka.

POPRAVAK - Provjerite priključke motora pumpe EPS i ECM.

SVI MODELI 2006./2008.

PROBLEM - Starter ne radi. Indikator položaja brzine mjenjača ASM svijetli.

UZROK - Greška softvera kontrolnog modula mjenjača ASM.

POPRAVAK - Ako su pohranjeni kodovi grešaka: P0909, P0919. Izbrišite kodove grešaka. Ako se kodovi grešaka mogu obrisati: Instalirajte nadograđeni softver kontrolnog modula mjenjača ASM. Ako se kodovi grešaka ne mogu obrisati ili selektor mjenjača ASM ne može odabrati položaj neutral: Provjerite je li postavljen vod mase motora i je li u dobrom stanju. Skinite selektor mjenjača ASM sa mjenjača. Ručno odaberite neutral. Postavite selektor mjenjača ASM. Izbrišite kodove grešaka. Instalirajte nadograđeni softver kontrolnog modula mjenjača ASM.

SVI MODELI S PREAČIMA PREDNJIH SVJETALA OD 2008.

PROBLEM - Perači prednjih svjetala se ne uvlače.

UZROK - Ulazak prljavštine u perače prednjih svjetala.

POPRAVAK - Stavite modificirane perače prednjih svjetala.

SVI MODELI 2006./2007.

PROBLEM - Sklopivi retrovizor ne radi ispravno.

UZROK - Neispravna sinkronizacija mehanizma motora sklopivih retrovizora.

POPRAVAK - Ponovno sinkronizirajte sklopivi retrovizor aktivacijom 3-4 puta. Ako sinkronizacija nije uspješna, zamijenite retrovizor.

SVI MODELI SA SKLOPIVIM RETROVIZORIMA

PROBLEM - Sklopivi retrovizori neupotrebljivi ili se sporo sklapaju.

UZROK - Greška termo prekidača isključenja električnog retrovizora.

POPRAVAK - Postavite modificirani termo prekidač isključenja električno retrovizora.

SVI MODELI S MOTOROM VTEC

PROBLEM - Slab rad motora. Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.

UZROK - Preniska razina ulja u motoru. Prenizak tlak ulja na sustavu varijabilnog podešavanja faze ventila (VVT).

POPRAVAK - Dopunite ulje motora do ispravnog nivoa.

SVI MODELI OD 2006.

PROBLEM - Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.

UZROK - Neispravna grijana lambda sonde (HO2S).

POPRAVAK - Zamijenite lambda sondu (HO2S). Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

SVI MODELI 2006./2007.

PROBLEM - Otežano paljenje motora nakon punjena potpuno praznog spremnika.

UZROK - Nije dodano dovoljno goriva u prazan spremnik za gorivo.

POPRAVAK - Mora se dodati najmanje 7 litara goriva u prazni spremnik.

SVI MODELI S RUČNIM I AUTOMATSKIM MJENJAČEM OD 2006.

PROBLEM - Teško uključivanje stupnjeva prijenosa i zapinjanje.

UZROK - Strana tijela i/ili krhotine u mehanizmu za odabir brzina.

POPRAVAK - Uklonite strana tijela i/ili krhotine iz mehanizma za odabir brzina.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.