3.5.2019. Autor: Zlatko Novak

Renault Laguna: Ovo su najčešći kvarovi francuske limuzine

Greška u alternatoru, problemi s paljenjem hakon izmjene zupčastog remena, blokiranje ventila za povrat ispušnih plinova (EGR), otkazivanje turbopunjača kod dCi motora...

Renault Laguna, čiju je ulogu i poziciju na tržištu preuzeo 'pola broja' veći Talisman u posljednjoj je generaciji pokazala uvjerljivost i pouzdanost, veće nego što bi se zaključilo iz uspjeha na tržištu. 

To je potvrdio i naš test rabljenog. A ovo su najčešći problemi i kvarovi koji su pratili posljednju seriju francuske limuzine srednje klase:

SVI MODELI

PROBLEM - Upravljač radi neravnomjerno i vibrira u zavojima ili pri parkiranju. Krckanje iz prednjeg ovjesa.

UZROK - Prekomjerno trenje na ležaju gornjeg nosača stražnjeg amortizera.

POPRAVAK - Provjerite rad ležaja gornjeg nosača stražnjeg amortizera. Zamijenite ležaj gornjeg nosača stražnjeg amortizera.

SVI MODELI

PROBLEM - Periodična greška pri startanju. Motor se povremeno gasi.

UZROK - Neispravan davač položaja radilice (CKP).

POPRAVAK - Zamijenite davač položaja radilice (CKP).

SVI MODELI S MOTORIMA K4J/K4M/K7J/K7M/K9K

PROBLEM - Kontrolna lampica alternatora uključena. Buka iz motora. Jaka buka iz pomoćnog pogonskog remena.

UZROK - Neispravna remenica alternatora.

POPRAVAK - Provjerite je li se remenica alternatora oštetila te je po potrebi zamijenite. Provjerite da li je oštećen alternator te ga po potrebi zamijenite.

MODELI S MOTORIMA 1.5/1.9 dCi (K9K/F9Q)

PROBLEM - Nije moguće startati nakon zamjene zupčastog remena. Podešavanje faze ventila neispravno nakon zamjene zupčastog remena.

UZROK - Neispravno podešavanje faze ventila zbog greške remenice bregastog vratila.

POPRAVAK - Skinite remenicu bregastog vratila i provjerite oštećenja. Po potrebi je zamijenite

MODELI S KODOVIMA M9R 700/M9R 721/M9R 722/M9R 724/M9R 740

PROBLEM - Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).

UZROK - Ventil povrata ispušnih plinova (EGR) blokiran u otvorenom/zatvorenom položaju. Greška softvera računala motora (ECM).

POPRAVAK - Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Zamijenite ventil za povrat ispušnih plinova (EGR). Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

MODELI S KODOM F9Q

PROBLEM - Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor gubi snagu. Previše ispušnog dima. Nepravilan zvuk iz motora. Motor se gasi i teško ponovno pali.

UZROK - Unutarnja greška turbopunjača (TC).

POPRAVAK - Pregledajte i po potrebi izmijenite turbopunjač (TC). Provjerite ima li oštećenja u usisnom sustavu. Zamijenite komponentu(-e) ako je potrebno. Pregledajte ima li motor unutarnja oštećenja. Zamijenite/popravite dijelove prema potrebi.

U suradnji s Auto-elektrika Novak d.o.o.

PROČITAJTE I TEST RABLJENOG PRETHODNOG MODELA