22.1.2019. Autor: Željko Marušić

Ovo je Golf VIII, u kojeg Volkswagen ulaže 1,8 milijardi eura

Mnogi su mislili da je zbog Dieselgatea otpisan, ali glavni će motor biti osuvremenjeni, čisti 1.6 TDI sa 116 KS, uz njega 3-cilindarski turbobenzinac 1.0 TSI s 85 i 110 KS, GTI pojačan na 245 KS, a Golf R ispaljivat će do 400 KS! Uvodi virtualni kokpit...

Premda je do salona u Frankfurtu IAA’19, u rujnu nešto manje od osam mjeseci, već sada se zna da će glavni adut biti Volkswagen golf osme generacije. Nagledali smo se rendera, a sada je, izvjesno, uhvaćena prva fotografija gotovog modela.

Dakle, pogledajte kako će izgledati novi Golf, koji, po uzoru na Passat, uvodi virtualni kokpit (u snažnijim verzijama). Najvažnije, u 12 točaka smo o novoj ediciji kultnog kompakta iz Wolfsburga već sve bitno objavili, premda su se prve informacije o povećanju gabarita pokazale pogrešnima.

Pored stilskih novosti, koje dobivaju konačne obrise, važno je da će, suprotno najavama u novoj generaciji zajedničke modularne MQB platforme, novi Golf zadržati dužinu (426 cm) i širinu (180 cm). Pritom će koeficijent otpora zraka smanjiti na, za hatchback C-segmenta izvrsnih 0,27.

 A za naše, i ne samo naše kupce 'vijest dana' je da najvažniji motor, turbodizelaš 1.6 TDI, suprotno najavama (zbog Dieselgatea) ostaje u ponudi. Da, ostaje!  I to kao najjači adut, u verzijama sa 70 kW (95 KS) i 85 kW (116 KS). 

Već je sada, u suradnji s Boschom, usklađen (novim filtrom krutih čestica DPF i sustavom AdBlue za ubijanje dušikovih oksida NOx) ekološkim normama EU6d Temp, koje stupaju na snagu 1. rujna 2019., odnosno uvjerljivo ih nadmašuje te je pripremljen i za 'prave' norme EU6d, koje se očekuju 2021. 

Treba napomenuti da je snažnija verzija sigurna, a slabija još nije. Benzinsku će ponudu otvarati 3-cilindarski 1.0 TSI s 85 i 110 KS, a u 'srcu' benzinske ponude bit će novi tehnološki biser 1.5 TSI. O kvaliteti i svojstvima novog Volkswagenovog aduta dovoljno 'govori' razvojni proračun od čak 1,8 milijardi eura. Dakle, Golf ostaje Golf, 'kralj kompakata', i mjera za sve ostale...

Uz osuvremenjenog 1.6 TDI, važnu će ulogu imati novi 2.0 TDI, a zanimljive su novosti u sportskom programu. GTI će biti osnažen na 245 KS, a top-gun Golf R će, umjesto dosadašnjih 310 imati blizu 400 KS. Zanimljivo, hibridni Golf GTE neće se temeljiti na novom turbobenzincu 1.5 TSI, nego na 'izbrušenom' 1.4 TSI, statističku prosječnu potrošnju goriva (uz svakodnevno/svakonoćno dopunjavanje baterija) će sniziti na samo 1,9 litara na 100 km, a samo na struju moći će voziti čak 75 km.

Odbrojavamo do prezentacije...

Ilustracije: Autozeitung.de







Vulkal gume

Autowill