31.8.2018. Autor: Željko Marušić

Ovo niste znali: Kako 'pištolj za gorivo' prekida punjenje?

Kad se razina goriva približi čepu, podtlak u kontrolnoj cjevčici nestaje, pa se elastična membrana vraća u početni položaj i prekida dovod struje

Većina vozača zna da se priključak za ulijevanje goriva (pištolj) na benzinskoj crpki sam isključuje kad gorivo dođe do čepa. No malo ih zna kako funkcionira. Princip je jednostavan. Cijev za ulijevanje goriva u automobil u sebi ima cjevčicu povezanu s tlačnom komorom i membranom. Da bi crpka goriva radila, u cjevčici mora biti podtlak.

Dok gorivo slobodno istječe iz glavne cijevi, povlači zrak iz cjevčice stvarajući podtlak. Stvoreni podtlak povlači membranu, koja spaja strujni krug. Kad se razina goriva približi čepu, počinje rasti tlak zraka (benzinskih para) na otvoru, koji poništava podtlak u cjevčici.

Elastična membrana se tada vraća u početni položaj i prekida dovod struje u elektromotor crpke stacionarnog uređaja za pretakanje goriva iz velikog podzemnog 'tanka' u spremnik automobila. Jednostavno!




Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja

Mercedes kampanja



Vulkal gume