7.10.2010. Autor:

PEUGEOT 307 2.0 HDI OSTAJE BEZ GASA

Posjedujem Peugeot 307 2.0 HDI iz 2003., koji je prešao 75.000 km. Sve je bilo u redu donedavno, kad je počeo loše paliti, hladan i topao. Stanje se pogoršava te sada iznenada ostaje bez gasa između 2100 i 2500 okretaja...

Problem kakav navodite javlja se razmjerno često u PSA-ovom motoru 2.0 HDI sa 90 KS, koji je kvalitetniji i pouzdaniji od novog sa 136 KS. Opremljen je sustavom izravnog ubrizgavanja preko zajedničkog voda Bosch CP1 (common-rail prve generacije, s tlakovima do 1350 bara). Problem je u premaloj količini goriva u navedenom području brzine vrtnje motora, a uzrok je u zagušenju u brizgaljkama goriva i/ili filtru goriva. Manja je vjerojatnost nepodešenosti ili istrošenja visokotlačne pumpe goriva. Kako zbog toga nema dovoljnog protoka goriva, upravljačka elektronika to najprije pokušava nadomjestiti povišenjem tlaka ubrizgavanja. U slučaju premale dobave goriva tlakovi mogu porasti do granične vrijednosti, koja može oštetiti sustav. Tada upravljačka elektronika prebacuje na ‘safe mode’ (sigurnosni program) te količinu ubrizganog goriva smanjuje na minimum. Nakon izmjene filtra goriva i servisa brizgaljki, motor bi trebao raditi ispravno.

dr. Željko Marušić





Mazda


Gulf

Tembo