1.12.2018. Autor: Željko Marušić

Porsche 911 Carrera 4S (992), nova, tvornički nabrijana verzija Elfera, wow...

Oštriji, lakši i štedljiviji, 6-cilindarski bi-turbo 'bokser' 3.0, u verziji 4S nabijen je s 420 na 450 KS, karoserija s velikim udjelom aluminija i kompozita, stiže krajem godine, 2019. snažnije verzije i hibrid

Stigla nam je nova generacije kultnog sportaša Porsche 911, serije 992, koji mijenja uspješnu seriju 991, predstavljenu 2012. i redizajniranu 2015. Riječ je o najuspješnijoj gami sportskih automobila koja je počela 1963. 

Premda je 1981. trebala biti posljednja godina za Elfer (kako popularno zovu 911-icu po 'elf', njem. 11), nastala je renesansa. Prošlog je proljeća proizveden milijunti primjerak.

Šampanjac je, nakon što je serija 992 prošla rigorozni testni program, otvoren na Los Angeles Auto Show 2018.


Slavni 6-cilindarski zrakom hlađeni bokserski motor je 1998. prešao na tekućinsko hlađenje. Serija 992 je 2012. uvela bi-turbo verziju obujma 2981 ccm, s direktnim ubrizgavanjem u serijskoj izvedbi. Novi je 911 Carrera, osnovni, snagu nabio s 370 na 385 KS. 

Osnovna je verzija uparena s novim 7-stupanjskim ručnim mjenjačem, smanjene mase i otpora te dvostruke sinkronizacije, za brže šaltanje. Uz doplatu, a u snažnijim verzijama serijski, je  novi automatski mjenjač PDK s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. 

Vrijedi to i za 4x4 verziju za model Carrera 4. Naravno, zadržan je prepoznatljiv stil 911-ice, kultnog Elfera, dužina je porasla s 450 na 452 cm, širina sa 181 na 184, a visina smanjena sa 130 na 129 cm. Koeficijent otpora zraka bit će snižen s 0,29 na 0,27. 

Velika su unapređenja u karoseriji, s nosećim strukturom od čelika ultra visoke čvrstoće (UHTS), s ojačavajućim profilima od kompozita ojačanim ugljičnim vlaknima, Haube, vrata i krovna ploha bit će od aluminija. Sve to omogućit će smanjenje mase za 50 do 70 kg uz povećanje čvrstoće za 30 posto. 


Sve to osnovnom modelu najveću brzinu povećava s 290 na 298 km/h, a ubrzanje do stotke skraćuje s 4,6 na 4,4 s. Istodobno je potrošnja reducirana za prosječno pet posto, a proporcionalno i štetne emisije. 

Zanimljivo, prije osnovnog modela stigla je snažnija verzija S, ojačana s 420 na 450 KS (na slikama). Nudi se u verziji S, sa stražnjim pogonom, koji do stotke ubrzava za 3,7 s i može potegnuti 308 km/h te verziji 4S (s pogonom 4x4), koji do stotke katapultira za 3,6 s i postiže 306 km/h. 

Potrošnja, po NEDC ciklusu iznosi 8,9 i 9,0 litara. Cijena je 121.125, odnosno 127.979 eura (u Njemačkoj, kod nas će zbog trošarine biti više). 

Doći će i hibridna verzija, potom i još vatrenija GT3. Uskoro će biti poznate dodatne pikanterije...

Porsche 911 (992) - VIDEO 1

Porsche 911 (992) - VIDEO 2

Porsche 911 (992) - VIDEO 3








Gulf

Tembo