17.6.2011. Autor: Davor Kindy

PORSCHE CAYENNE MANSORY: ŠVICARSKA TUNING PRERADA

Body kit i nabrijani motor na nešto manje od 700 KS iz SUV-a su napravili agresivan bolid koji juri 300 km/h

Za tuning preradu Porsche Cayenne Mansory korišten je serijski automobil Porsche Cayenne Turbo S. Švicarska tvrtka Mansory u ovom slučaju je izvela izuzetno obimne promijene, ali istovremeno i izuzetno skupe, na serijskom njemačkom SUV-u. Ukratko Cayenne je dobio potpuno novi karoserijski kit, puno prerade na sniženom ovjesu i naplatcima, te ono možda najvažnije, nabrijani motor na oko 700 KS. Body kit je značajno proširio optiku Cayenna, te snizio udaljenost karoserije od tla. Novi oblik karoserije košta enormno visokih 24.970 eura, a uključuje novi prednji i stražnji odbojnik, pripadajuće aerodinamične dodatke, nove pragove, bokove i blatobrane – rezultat rep vozila je duži za 8 cm, a prednji dio za 6 cm. Velik broj karoserijskih dodataka izrađen je iz karbona, a zanimljivo je da i ovako preskupi body kit ima dodatnu opremu u vidu drugačije izvedbe poklopca motora, vanjskih retrovizora, svjetala, krova i stražnjeg spojlera što košta 'samo' dodatnih 6426 eura.


Body kit za preradu karoserije košta 24.970 eura, friziranje motora 46.410 eura, a jedan naplatak košta oko 2440 eura

No, tu nije kraj izdacima ako želite ovu preradu, osobito ako vas serijska motorizacija ne zadovoljava performansama i iskazanom moći. Serijski 4,8-litarski V8 turbo benzinac pruža 500 KS i 700 Nm, ali ako to nije dovoljno Mansory će nabildati motor koji će na kraju raspolagati najvećom snagom 690 KS i najvećim okretnim momentom 800 Nm. Veća snaga i moment daje ovom tuningu povećanje najveće brzine sa 278 na čak 300 km/h. Pri tom je serijsko ubrzanje s mjesta do stotke sa 4,7 skraćeno na samo 4,4 sekunde. Trošak friziranja motora košta jednu malu 'sitnicu' od daljnjih 46.410 eura, a uključuje modifikaciju elektronike, veće turbopunjače i ispušni sustav od nehrđajućeg čelika. Tko će zbog cijene odustati od friziranja motora, može se odlučiti kupiti samo novi agresivan oblik poklopca motora za 3427 eura.


Serijski 4,8-litarski V8 turbo benzinac (500 KS, 700 Nm) nabildan je na 690 KS i 800 Nm. Juri 300 km/h i do stotke sprinta za 4,4 sekunde

Već smo rekli da je visoka silueta klasičnog SUV-a zahvatima na karoseriji postala znatno niža i šira, a u kombinaciji s velikim kotačima i zračnim ovjesom koji može smanjiti visinu karoserije za 45 mm, SUV se pretvara u super brzu limuzinu. Kovani naplatci od 22 cola izrađeni su u jednom komadu, s time da su krakovi u obliku lopatica turbine. Jedan naplatak košta oko 2440 eura. Na naplatcima su gume dimenzije 295/30, a po želji kupca mogu se dobiti i naplatci od 21 ili 23 cola. Interijer je značajno izmijenjen, te je prepun najfinije kože i kevlara. Dijelovi unutrašnjeg tuninga jednako su skupi kao i ispod poklopca motora i karoserije. Sportski upravljač košta od 1178 eura na više, sportske pedale od 286 eura na više… Dalje ne bismo nabrajali i to ostavljamo da sami izbrojite, ali nama se čini debeleo previše…

Davor Kindy




Mazda


Gulf

Tembo