24.12.2017. Autor: Željko Marušić

Predstavljamo: Volkswagen T-Roc, izgleda i vozi bolje od blizanca Audija Q2

Prvi SUV niže klase iz Wolfsburga, 25 cm kraći od Tiguana, izgleda opako dobro, koncept je provjeren u Q2, a najzanimljiviji je s osnovnim 3-cilindarskim turbobenzincem 1.0 TSI od 116 KS

T-Roc, naziv prvog SUV-a niže klase iz Volkswagena pomalo asocira na T-Rexa, najopasnijeg predatora u povijesti. Nismo daleko od zaključka kako bi to mogao biti jedan od najvažnijih novokoncipiranih modela iz Wolfsburga, premda je koncepcijski sve dobro poznato. Riječ je o tehnološkom blizancu s Audijem Q2, od kojeg je tri centimetra duži, dva širi i šest i pol viši. Istodobno je dobrih 25 cm kraći, dva širi i osam niži od Tiguana. Model koji je više SUV, nego crossover B-segmenta, izgleda opako dobro. Tako je i napravljen... 

Ne samo od Golfa, digitalni kokpit vuče korijene iz Passata, a čvrsta MQB platforma, s podnicom uzdignutom 16 cm od tla, dobra je mjera za gradsku vožnju (rupe, rubnjaci...), silazak u terenske uvjete, a i jurnjavu autocestom. Prednji pogon rezerviran je za osnovnu verziju, koja zbog toga ostvaruje sličnu potrošnju i performanse, kao jednako motorizirani Golf, dakle adut je za 'ubijanje' troškova. Prostora ima i za pet osoba, snažnije verzije imaju 4x4 i automatski mjenjač DSG 7, a prtljažnik mjeri od 445 do 1290 litara.

Razmjerno mala visina od 1573 mm, 81 mm manja nego u Tiguanu, zaslužna je za dinamičan izgled, uvjerljivu stabilnost i povoljnu aerodinamiku. Model na slikama je 'top-gun', dizelski 2.0 TDI sa 190 KS, pogonom 4x4 i automatskim mjenjačem DSG 7, s dvostrukom spojkom.  Digitalni LCD kokpit po uzoru na otmjenije modele iz koncerna pokazuje da u Wolfsburgu imaju velika očekivanja , ergonomija je za pet. No, u toj opciji cijena leti 'u nebo', pa je daleko isplativija osnovna turbobenzinska verzija 1.0 TSI  sa 116 KS, koji uvjerljive performanse može zahvaliti okretnom momentu od 200 Nm, u rasponu 2000-3500/min. To je zbilja izvrsna opcija, što potvrđuje zavidna poletnost uz ubrzanje do stotke za 10,1 s, sa školski preciznim 6-stupanjskim šaltungom. 

Najveća je brzina 187 km/h, a potrošnja šest do sedam litara. A uz dobre gume i sustav kontrole proklizavanja prednji je pogon ono što se traži. Pogođen dizajn potvrđuje se upadljivom pozornošću koju izaziva, a u manjem je pakiranju spretniji od Tiguana i djeluje čvršćim od njega. Manjak prostora? Ni u kojem slučaju, gepek je također OK te bi T-Roc, uz povoljnih 144.758 kn za osnovnu benzinsku verziju i korektnu opremu, mogao postati otkriće.


POGON 

Motor: turbobenzinski, 3 cil., 12V, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 999 ccm

Provrt x hod: 77,2 x 84,5 mm

Kompresija: 10,5:1

Snaga: 85 kW (115 KS) pri 5000-5500/min

Moment: 200 Nm pri 2000-3500/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: SUV, B-segmenta, 5V, 5 sjedala

Gabariti:  4234 x 1819 x 1573 mm

Međuosni razmak: 2590 mm

Cd: 0,30

Krug okretanja: 11,1 m

Masa/nosivost: 1270/510 kg

Prtljažnik: 445 - 1290 l

Spremnik: 50 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 288 mm/diskovi 265 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 215/55 R17


PERFORMANSE 

Brzina: 187 km/h

0-100 km/h: 10,1 s

Potrošnja (EU): 6,1/5,1/4,5 l/100 km

CO2: 117 g/km


CIJENE 

Osnovni benzinac: 144.758 kn (19.137 eura), 1.0 TSI Design, 116 KS

Osnovni dizelaš: 203.101 kn (26.901 eura), 2.0 TDI Design 4Motion, 150 KS

+ dizajn i oprema

+ okretnost i dinamika

+ aktivna/pasivna sigurnost

- nema baznog dizela





Mercedes kampanja




Vulkal gume