7.6.2019. Autor: Željko Marušić

Problemi s paljenjem Volkswagen Passata 1.9 TDI iz 2004.

Uzrok je vjerojatno u anlaseru, koji je pri toj kilometraži već više ili manje istrošen, pa ima veće otpore i manju učinkovitost...

Već četiri godine vozim Volkswagen Passat 1.9 TDI iz 2004., koji je dosad prešao 193.000 km. Vrlo sam zadovoljan, premda sam mijenjao selen blokove i zamašnjak s dvije mase. 

Ali unazad tri mjeseca počeli su problemi s paljenjem motora, toplog i hladnog - dugo vergla i teško pali. Po vašem savjetu, mjerio sam kompresiju i tlakovi su viši od 30 bara. U servisu su mi rekli da je i s ubrizgavanjem sve u redu...

Vjekoslav K.


Problem je vjerojatno u anlaseru, koji je na toj kilometraži već više ili manje istrošen, pa ima veće otpore i manju učinkovitost. Kad se to kombinira s manjim kapacitetom akumulatora, ne postiže se dovoljna brzina vrtnje (250/min), pri kojoj upravljačka elektronika počinje s ubrizgavanjem goriva. 

Savjetujem vam servis elektropokretača i alternatora, i nakon toga će motor lakše paliti, struja će se bolje puniti, a zbog smanjenja mehaničkih otpora blago će se smanjiti potrošnja i poboljšati performanse. 

Moguće je i preprogramirati upravljačko računalo motora na brzinu vrtnje početka ubrizgavanja za automatski mjenjač, ali to bi bilo polovno rješenje.