21.9.2019. Autor: Željko Marušić

Propušta rashladni sustav Fiat Brava 1.6 16V iz 2001.

Treba provjeriti sva crijeva rashladne tekućine i spojeve (u pravilu radi se o greški na vrućoj strani, na izlasku iz motora) te hladnjak...

Nedavno sam kupio Fiat Bravo 1.6 16V iz 2001., koji je dosad prešao 289.000 km. Kad je motor potpuno zagrijan osjeća se miris antifriza, a razina rashladne tekućine nekoliko se puta spustila ispod minimuma. Kako to riješiti, je li to opasno i isplati li se zadržati automobil?
Ivan R.

Očito je došlo do propuštanju rashladne tekućine i to je nužno što prije sanirati. Treba provjeriti sva crijeva rashladne tekućine i spojeve (u pravilu se radi o greški na vrućoj strani, na izlasku iz motora) te hladnjak. 

Preporučljivo je, na automobilu s toliko godina i kilometara izmijeniti hladnjak, sva crijeva te pumpu rashladne tekućine, jer otkazivanje hlađenja, uslijed gubljenja rashladne tekućine.

Inače radi se o solidnom motoru, a Fiatov benzinac 1.6 16V iznimno je izdržljiv te bez problema prelazi više od 300.000 km. Važno je, prilikom izmjene zupčastog remena, izmijeniti napinjač, prateći valjak i pumpu rashladne tekućine, zajedno s remenicom. 

Zbog štednje na remenici (koja je razmjerno skupa) često se događaju havarije. Bravo se isplati zadržati, naravno ako je u dobrom stanju, i zbog činjenice da bi za njega mogli malo dobiti.

Dobro hlađenje jamči dug 'život' motora, ovo su ulaganja koja se višestruko isplate:

Kontrola rashladne tekućine, važan zadatak prije najvećih hladnoća

Već 14 godina neprestano najčitaniji...







Gulf

Tembo