11.5.2019. Autor: Željko Marušić

Prvi zatvoreni automobil bio je Cadillac Osceola Coupe iz 1905.

U ranim danima autoindustrije, krajem 19. i početkom 20. stoljeća, auti su bili su otvoreni poput kočija...

Danas su automobili bez krova posebna atrakcija, kabrioleti, 10 do 20 posto skuplji od običnih. 

U početku, svi su automobili, od prvog s četiri kotača, kojeg je napravio Gottlieb Daimler, a ne Carl Benz, bili bez krova.

Početkom 20. stoljeća počelo se shvaćati kako je u vožnji potrebna zaštita nad glavom, odnosno zatvoreni automobili. 

Prvi zatvoreni automobil bio je Cadillac Osceola Coupe iz 1905., 

Bio je to automobil, za današnje pojmove, neobičnih gabarita, dugačak 208, širok 130 i visok 221 cm. 

Pokretao se jednocilindarskim motorom obujma 1609 ccm i snage 10 KS pri 900/min, ugrađenim uzdužno sprijeda, koji je pokretao stražnje kotače. Mogao je potegnuti 64 km/h (40 mph). 

Prvi automobil sa zatvorenom karoserijom dizajnirao je Fred J. Fisher. Potom se ta 'moda' proširila američkim, a uskoro i europskim tržištem.

POGLEDAJTE ZANIMLJIV VIDEO O POVIJESTI CADILLACA: