13.9.2018. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Audi A4 B8 (2008. - 2015.), neočekivano znatno pouzdaniji od Passata B7

Izvedba prije 'downsizinga', uz masu veću od 1,5 tona, potvrđuje solidnost izvedbe i svih važnih sklopova, osim brizgaljki u početnim serijama dizelaša 2.0 TDI i prednjih kuglastih zglobova. Limarija je 'pet plus'

Audi ipak nije tek luksuzniji Volkswagen. U tvornici iz Ingolstadta vrijede nešto viši standardi, zbog čega A4 već izvedbom kokpita jasno nadmašuje C-klasu i Seriju 3. Riječ je pretposljednjoj generaciji B8, koja je punih sedam godina, uz jedan blagi redizajn, bila tržišni lider u klasi. Uvjerljiva svojstva te serije upoznali smo na testu nedugo nakon dolaska na naše tržište. Kod A4, za razliku od C-klase s početka 2000-ih, nikada nije bilo ni najmanjih problema s limarijom i prohrđavanjem, te su i stariji primjerci u pravilu u dobroj formi. 

Dobro, legendarni su problemi s prednjim kuglastim zglobovima, ali više u serijama B6 i B7, nego u novijima (kao i u slučaju A6). Dizelaši 2.0 TDI neugodnosti su stvarali s ubrizgavanjem (piezo brizgaljke Siemens), a kod starijih mnogi su se žalili na otkaz zamašnjaka podijeljene mase. Ali, sve u svemu, Audi A4 je vrlo kvalitetan i solidan, a kad je održavanje u pitanju, na ruku mu ide srodstvo s Volkswagenom. 

Treba računati i na visok rizik krađe, što pri izboru traži temeljitu provjeru svega, ako se ne kupuje od provjerene tvrtke. S druge strane treba računati na poželjnu ugradnju mehaničke blokade mjenjača, nakon kupnje (ako nije ugrađena). Najisplativiji su osnovni dizelski modeli s ručnim šaltungom. Kod novih je druga priča, ali integralni pogon (4x4), pogotovo automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, nisu baš (uvijek) za preporuku. 

Prva serija common-rail turbodizelaša 2.0 TDI imala je problema s brizgaljkama Siemens, u manjoj mjeri i sa zamašnjakom podijeljene mase, u modelima od 2010. uglavnom je sve 'tip-top'

Razlog je često u lošem održavanju i nemijenjanju ulja/hidrauličkih tekućina, jer kad dođu na red, upravo tada istekne garancija, pa mnogi 'zaborave'. Pogotovo treba izbjegavati benzince s CVT mjenjačem Multitronic. Analizirali smo model iz 2011., koji je prešao 151.000 km, uglavnom na dužim relacijama, redovito održavan i u gotovo besprijekornom je stanju. Ali to nije pravilo, jer malo će se tko željeti riješiti ovakvog udobnog, sigurnog, temperamentnog i štedljivog auta jer mu je 'prošla moda'.

Prema njemačkom udruženju za tehnički nadzor TÜV (Technischer Überwachungsverein), jednoj od najcjenjenijih institucija u svijetu za ocjenu pouzdanosti rabljenih vozila, među 124 modela starih 4-5 godina (posljednja statistika je za 2016. godinu, dakle za automobile proizvedene od kraja 2010. do početka 2012.), Audi A4 je na 19. mjestu, najbolji u D-segmentu (srednjoj klasi). 

Mercedes-Benz C-klase je 28., a BMW serije 3 48. U klasi su još Toyota Avensis na 32. mjestu, Opel Insignia na 62., Volkswagen Passat na čak 99., a Citroën C5 na 105. Zanimljivo, na prvih sedam mjesta četiri su Audija. Redoslijed na vrhu je SLK, A6 TT, 911, Q5, ASX, A1... To dosta govori o kvaliteti modela iz Ingolstadta.

A sad konkretno:  podrijetlo i kilometraža vrlo su važni i treba biti vrlo oprezan kod kupnje rabljenog primjerka, pogotovo iz uvoza, jer ima 'muljaža'. Dobra svojstva turbobenzinskih motora 1.8, 2.0 i 3.0 V6 TFSI pala su u sjenu problema s faznim lancem, posebno u serijama od 2008. do 2011. Problema s brizgaljkama bilo je samo u prve dvije godine i općenito, ove su serije manje preporučljive od turbodizelskih TDI.

Dizelaši su izdržljivi, ipak nisu bezgrešni. Audijevi su TDI motori (za njih su najviši standardi u koncernu Volkswagen) dizelaši zahvalni, pogotovo osnovni, jednaki Volkswagenovim. Najbolji dizelaš koji se ugrađivao u A4 (ne u B7) je 1.9 TDI. Kod 2.0 TDI bilo je problema s uljnim pumpama i piezo brizgaljkama, što je riješeno.  Trajnost zamašnjaka podijeljene mase ovisi o vožnji. 3.0 V6 lako prelaze više od 400.000 km, a imali su problema s brizgaljkama i električnim aktuatorima turbopunjača, veli Mirko Pinjušić, specijalizirani serviser za dizelske motore.

U benzincima 3.0 V6 TFSI bilo je problema s puštanjem goriva na brizgaljkama, a kod 2.0 TFSI s propuštanja ulja na priključku za senzor tlaka ulja. Zabilježeni su i otkazi servouređaja volana benzinaca. Dizelaši 2.0 TDI imali su previsoku emisiju NOx, a dizelaši 3.0 V6 TDI curenje motornog ulja, koje je moglo dospjeti u vakuumski vod i prouzročiti kvar. Bilo je i propuštanja brtvama vrata te neugodnih zvukova iz kočnog sustava, zbog sporijeg povratka kočnih klipova (problem razrade). Serije od 2011. do 2014. bile su pozvane u ovlaštene servise zbog greške u kontrolnom sustavu zračnog jastuka.  

Kod modela sa 17, a posebice 18-colnim naplacima, pogotovo ako su voženi oštrije, treba pregledati aluminijske dijelove podvozja i selen blokove. Izgoreni ispušni lonac ukazuje na agresivnu vožnju

Problem je što mnogi kupuju iznad mogućnosti, pa potom štede na održavanju. Najčešći na tržištu je 2.0 TDI, koji je, samo prve godine imao problema s piezo-brizgaljkama i mjeračem protoka zraka. Noviji su bez problema, a najizdržljiviji je 3.0 V6 TDI, pogotovo bazni sa 204 KS, jer je najmanje opterećen. 2.0 TDI je bolji za prednji ovjes. Cjelokupna je izvedba vrlo solidna i precizna, posebno limarija i zaštita od korozije, pa su i stariji primjerci, s više od 200.000 km (dobro održavani) u pravilu bez mana. Zbog velike mase i snage stanje se može dobro procijeniti po istrošenosti prednjih diskova.

Stražnji lonac i cijevi od kvalitetnog inox čelika nerijetko izdrži i više od 200.000 km, što pokazuje da u Ingolstadtu nisu štedjeli na izvedbi i kvaliteti materijala. Kod modela s pogonom quattro (4x4) preporučljivo je provjeriti stanje svih gumenih manšeta. Otkazivanje dvostrukih kuglastih zglobova na prednjim poprečnim ramenima tradicionalna je boljka, zbog aluminijske izvedbe i složenih hvatišta uzrokovanih motorom uzdužno. Problemi su manji nego kod prethodnika, a ekstremne niskoprofilne gume nisu preporučljive. Riješeni su i problemi selen blokova prethodne generacije.





Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume