20.4.2019. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Nissan Micra (2002. - 2010.), solidan i pouzdan model B-segmenta za ‘siću’

Pretprošla japanska uzdanica niže klase izdržljiva je i solidna, mehanika pouzdanija od elektronika i to je jedan od najboljih modela niže klase koji se mogu dobiti za manje od 15.000 kn

U nižoj klasi sve je veći izbor, a na tržištu rabljenih zanimljiva je što se mali auti cijene jednako ili slično kao kompaktni ili veći. Kupci, naime, zbog potrošnje i davanja, sve više traže male aute. To vrijedi i za Nissan Micru, s benzincem od 80 KS.Testni je model treće generacije (K12), predstavljene 2002. - prva je Micra (K10) stigla 1982., a druga (K11), najuspješnija,1992.  Osvojila je titulu ‘Europskog automobila 2003. godine’.

Kao svaki auto japanske marke, Micra nudi prizvuk japanske kvalitete, popraćen trogodišnjim jamstvom (100.000 km). Sve se to uočava po solidnoj izradi, već otvaranjem i zatvaranjem vrata. Premda se Micra druge generacije proizvodila u Sunderlandu, što nije dobra preporuka jer je cijela izvorna autoindustrija s Otoka propala (dijelom zbog pada kvalitete), Nissan je ipak Nissan te s ovim automobilom uglavnom nema problema.

Jedan je neugodan izuzetak - lanac za pogon bregastih vratila sklon je istezanju, zbog čega ga kod starijih modela trebalo izmijeniti već nakon 100.000 km, zajedno s lančanicima (ponekad i prije). Modeli proizvedeni od 2004. riješili su se tog ‘virusa’. U ostalom, četverocilindraš obujma 1240 ccm je solidan i kvalitetan Dobro stanje pokazuje i unutrašnjost, a otporno je i podvozje, kod kojeg su najosjetljiviji prednji diskovi.

A o svim uočenim nedostacima ovog modela detaljno smo pisali.

Testni primjerak je u 15 godina prešao samo 178.000 km, redovito je održavan te je u besprijekornom stanju. Zbog toga nije pravi primjer za ocjenu rabljenih primjeraka. No, iskustvo je pokazalo da su u dobrom stanju i primjerci s više od 200.000 km, a rijetki osjetljivi sklopovi, osim diskova i faznog lanca, je ispušni sustav i žarulje sklone pregaranju (zbog previsokog napona instalacije).

Osnovni benzinac 1.2 s 80 KS je najbolji izbor, premda je i 1.4 s 88 KS jednako kvalitetan. Izbjegavajte, u pravilu, precijenjene Renaultove dizelaše 1.5 dCi, pogotovo u snažnijoj verziji s 82 KS (osnovna od 65 KS je pouzdanija). Te verzije imaju problema s a sustavom ubrizgavanja Valeo (riješeno 2007.), a velik je i rizik da ćete kupiti primjerak s vraćenom kilometražom. Za sličan novac može se kupiti mlađi benzinac s upola manje kilometara.


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: 4-cilindarski benzinski, 16V (lanac)

Obujam: 1240 ccm

Snaga: 80 KS pri 5600/min

Moment: 121 Nm pri 4000/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Pogon: prednji

Karoserija: 371,5 x 166 x 154 cm

Međuosovinski razmak: 243 cm

Prtljažnik: 235/370 l

Gume: 165/70 R 14

Brzina: 169 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 12,8 s

Potrošnja: 5,5 do 8 l/100 km

Proizvodnja: 2002. - 2010.