2.1.2012. Autor: Željko Marušić

RABLJENI: OPEL CORSA 1.4 16V ELEGANCE (2000. - 85.000 km)

Corsa je automobil dobrog pedigrea. Prva generacija Opelovog aduta niže klase predstavljena je 1982., druga 1993., a treća 2000. (takav je testni model). 

Corsa je automobil dobrog pedigrea. Prva generacija Opelovog aduta niže klase predstavljena je 1982., druga 1993., a treća 2000. (takav je testni model). Proizvodila se do 2006., kad je na tržište stigao aktualni model četvrte generacije. Dosadašnja naklada veća od 15 milijuna primjeraka pokazuje da se radi o jednom od najuspješnijih malih automobila. Činjenica da je Opel punih sedam godinama držao vodeće mjesto po prodaji na našem tržištu, a već drugu je godinu viceprvak, dovoljno govori da modeli tvrtke iz Rüsselsheima pružaju dosta za uložen novac.

Kupce se na dulji rok ne može prevariti. Nakon Volkswagena, Opeli najbolje drže cijenu na tržištu, pa se na njima puno ne gubi i lako ih je prodati. Ipak, više nisu pojam vrhunske kvalitete i pouzdanosti, kakvi su 60-ih i 70-ih bili legendarni i 'neuništivi' Kadetti i Rekordi. Nažalost, 90-ih je Opelova kvaliteta počela posustajati, a dno su doživjeli 1996., posljednjim serijama Astre A i prvim serijama Vectre B. Model treće generacije je, srećom, predstavljen 2000. Testirali smo Corsu 1.4 16V Elegance iz prve godine proizvodnje, sa 85.000 km.


Premda će auto na proljeće napuniti 12 godina, mehanika djeluje kompaktno i precizno, a na limariji nema tragova hrđanja ni oštećenja

Radi se, dakle, Corsi C, s razmjerno malom kilometražom. Dobri poznavatelji Opelove mehanike odmah će vam kazati da je limarija vrlo dobra, ali i upozoriti na nepouzdanu zupčastu letvu volana. To je jednostavno osjetljiv, odnosno loše dimenzioniran sklop. Problem je eskalirao 1995., kad je u Corsu B ugrađen električni servouređaj volana.

Za razliku od klasičnog servouređaja s hidrauličkim cilindrom (hidrostatskim motorom), ugrađenim koaksijalno na zupčastu letvu, koji preuzima velik dio aksijalne sile te tako smanjuje opterećenje i trošenje u kontaktu zupčanika i zupčaste letve, kod Corsinog EPS-a (electric power steering) koračni je elektromotor preko pužnog prijenosa ugrađen direktno na vratilo volana i samo rasterećuje ruke vozača.

Opterećenje na zupčastoj letvi i zupčaniku ostaje isto, a kako s električnim servouređajem vozači često forsiraju okretanje volana dok je auto u mjestu, kad su otpori najveći, opterećenje u zupčastom kontaktu, te trošenje zupčaste letve i zupčanika, se povećavaju. Zbog toga se kod takvih sustava zupčasta letva i zupčanik volana ojačavaju (ugrađuju se kvalitetniji materijali, odnosno toplinski obrađuju), što u konkretnom slučaju nije napravljeno.


Prije kupnje treba provjeriti ima li zazora u prednjem i stražnjem ovjesu, pogotovo u kuglastim zglobovima i gumenim osloncima

Vlasnik testne Corse je sklop zupčaste letve izmijenio tri godine nakon kupnje i otada je, začudo, sve OK. Problema je bilo i s plastičnim polugicama mehanizma za šaltanje, što je također osjetljiv sklop ovog automobila. Dvaput su otkazali, a u drugoj su izmjeni ugrađeni metalni dijelovi te je potom sve ispravno. Jednom su izmijenjena sva četiri amortizera, a bilo je problema i s klima uređajem. Zbog gubitka tlaka u sustavu trebalo je servisirati kompresor, izmijeniti brtvila i napuniti rashladni plin.

Dvaput su mijenjane disk pločice, a diskovi su još tvornički te podnošljivo izbrazdani. Kočne papuče bubnjeva nije trebalo mijenjati te i dalje funkcioniraju potpuno ispravno. Na ispušnom sustavu dosad nije trebalo ništa mijenjati. Kod benzinskih je modela bilo problema s upravljačkim modulom (problem je riješen 2003.), elektromotornim ventilom za rad u praznom hodu, alternatorom i kontaktnom bravom. Možda izgleda da je to previše te vlasnik zasigurno nije super zadovoljan autom, ali, nije ni nezadovoljan. Tvrdi da je, u globalu, auto dobar.

Ako nema potvrde ovlaštenog servisa da je nedavno izmijenjeno, nakon kupnje obvezno treba izmijeniti zupčasti remen s napinjačima

Benzinski motor serije Ecotec 1.4 16V (srodan sa 1.6 16V) od sredine 90-ih, kad je uveden, imao je velikih problema s pucanjem pratećeg valjka (od plastike) zupčastog remena i nepouzdanim napinjačima, pa je dolazilo do preskakanja remena te sudara klipova i ventila. Problem je riješen 1999., ali ipak nakon 60.000 km ili pet godina treba izmijeniti sve u kompletu (zupčasti remen, napinjač, prateći valjak).

Motor nije štedljiv, jer se radi o tehnologiji iz 90-ih pa po gradu treba računati s deset litara, a na otvorenom sedam do osam. Po današnjim kriterijima malih automobila to je puno. Potrošnja ulja je umjerena. Do prije nekoliko godina bila je zanemariva, a sada je oko 0,3 litra na tisuću kilometara. Motor dobro vuče, ništa ne klepeće i auto se čvrsto drži podloge. Sve su komande u redu, Corsa drži pravac i dobro koči te se može očekivati da će Corsa još godinama služiti uz minimalna ulaganja.

Cijene dijelova i servisa, odnosno troškovi održavanja, su prihvatljivi. Zbog toga je kupnja konkretnog primjerka isplativa, jer se za manje od tri tisuće eura dobiva uvjerljiv auto niže klase. Inače, ako se odlučite kupiti rabljenu Corsu, sve treba temeljito pregledati, posebice navedene osjetljive sklopove.

dr. Željko Marušić


Kod starijih se primjeraka bolje odlučiti na benzinca, nego na često precijenjenog dizelaša 1.3 CDTi, kod kojeg se mogu očekivati skupi zahvati (turbopunjač, visokotlačna pumpa, brizgalice), a generalni je popravak vrlo skup

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, 4-cilindarski, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru
Obujam: 1389 ccm
Provrt x hod: 77,6 x 73,4 mm
Snaga: 66 kW/90 KS pri 6000/min
Moment: 125 Nm pri 4000/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan McPherson, straga polukrut
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 240 mm, straga bubnjevi; ABS+EBV
Gume: 175/65 R 14
Karoserija: kombilimuzina niže klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 381,5 x 175,5 x 147 cm
Osovinski razmak: 249 cm
Prtljažnik: 260/1060 L
Masa/nosivost: 1020/490 kg
Spremnik goriva: 44 l
Krug okretanja: 10,4 m
Najveća brzina: 180 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,5 s
Potrošnja na testu: 7 do 10 l/100 km
Proizvodnja: 2000. - 2006.
Cijena: 2950 eura

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR)
2006. …….…... 5500
2005. ……….... 4950
2004. …….…... 4500
2003. ............... 4050
2002. ……….... 3650
2001. …….…... 3300
2000. ............... 2950




Mazda


Gulf

Tembo