12.10.2018. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Opel Insignia (2008. - 2017.), statistika pouzdanosti je ne voli

Po TÜV-u dijeli 104. do 107. mjesto među 134 modela stara 3-4 godine. U D-segmentu najbolji su C-klasa (11.), A4 je (21.) i Octavia (22.), lošiji je jedino Mondeo (124.)

Opel je 1960-ih i 1970-ih bio pojam za kvalitetu, prvenstveno zaslugom ‘neuništivih’ Rekorda i Kadetta, koji je tada koristio slogan ‘Das Auto’. Potom je došlo do stagnacije i pada koji je kulminirao 1990-ih te je 1999. pokrenut program Olympia, za povećanje kvalitete. 

Jedan od važnih rezultata je Insignia, koja je stigla krajem 2008. Dužinom od 483 cm (22 cm više od Vectre) prešao granice srednje klase. U Opelu su tada jednim udarcem ‘ubili tri muhe’, jer je Insignia naslijedila ne samo Vectru i Omegu, nego i Signum. 

Uspjeh je potvrdila titula ‘Europskog auta 2009. godine’, a brendirana je i kao Vauxhall Insignia, Buick Regal, Chevrolet Vectra i Holden Insignia, za britansko, američko i australsko tržište. Razvoj je počeo 2002., a prvi koncept predstavljen 2003. na salonu u Frankfurtu.

 Bilo je to u vrijeme prije ‘downsizinga’, zbog čega je Insignia najmasivniji model u klasi. U to je doba GM bio u kratkotrajnom ‘braku’ s Fiatom. Rezultat je izvrstan dizelaš 2.0 CDTI, jak adut Insignije. Karavan Sports Tourer rastegnut je na 491 cm. 

U sljedećim je godinama Insignia izgradila ugled kvalitetnog automobila, koja je nadmašila uglednije europske, neke ‘opjevane’ japanske konkurente. To pokazuje i izvješće njemačke agencije TÜV, koja prati pouzdanost najvažnijih modela na njihovom tržištu. 

Tijekom prošle godine, među 134 modela starih dvije do tri godine, Insignia dijeli 50. i 51. mjesto, s Mazdom 6. Najbolji u klasi, Toyota Avensis, na ukupnom je devetom mjestu, a iza Insignije su 53. Laguna, 55. Superb, 72. Accord, 93. Passat i 112. Mondeo. 

Analizirali smo starost koja je po kriterijima većine naših kupaca najzanimljiviji. Ali, bez obzira ne te, ne baš pohvalne ocjene, Insignia se pokazala solidnom posebice u dizelskoj izvedbi, koja ima 80 kg veću masu od Passata. 

Sve to potvrđuje analizirani model 2.0 CDTI iz 2012., koji je prešao 130.000 km (vozio ga je poslovni čovjek) i koji izgleda kao da se tek dobro razradio. Po svemu se prepoznaje uvjerljiva njemačka kvaliteta, a tome u prilog govori i proizvodnja u Rüsselsheimu. 

Sve je čvrsto i kompaktno, bez zazora u prednjem ovjesu i upravljačkom mehanizmu. Kompaktnost pokazuje i mjenjač, a hladan motor pali ‘na prvi zub’ i radi ravnomjerno bez povećanog zacrnjenja u ispuhu i vuče kao nov. 

Ništa izvan redovnog održavanja nije mijenjano, a potrošnja je kao i kod novog modela - šest do sedam litara. Dolijevanje ulja gotovo nije potrebno. Dobro stanje auta, a i kvalitetu izvedbe potvrđuje skoro netaknuta unutrašnjost. Zaključak: radi se o isplativom modelu srednje klase, nimalo lošijem, pouzdanošću dizelaša i boljem od ‘opjevanog’ Passata, a 10 do 20 posto jeftinijem.

Insignia s 1650 kg ima najveću masu u srednjoj klasi, što se pokazuje solidnom i čvrstom limarijom, izvrsno zaštićenom, pa ni u modelima s kraja 2008. ne treba očekivati tragove hrđe. Dobra očuvanost konkretnog modela vidi se i po besprijekornom stanju cijele podnice.

 U modelima do 2012. bilo je problema s upravljačkim modulom, zbog kojeg je u servise povučeno više od 60.000 vozila. Problema je bilo više s benzinskim modelima, koji su rijetkost na našem tržištu rabljenih. Kod benzinaca je osjetljiv MAF senzor tlaka usisnog zraka.

Naglašeno solidna, čvrsta izvedba temelji se na platformi Epsilon II, na kojoj su napravljeni i Cadillac XTC, Chevrolet Impala i Malibu, Buick LaCrosse i Regal i Saab 9-5. Najuvjerljivije su verzije s dizelašem 2.0 CDTI, talijanskih korijena

Mjenjač je precizan i izdržljiv, a spojka u normalnim uvjetima može izdržati više od 200.000 km. U tome je i najveće poboljšanje u usporedbi s Vectrom. 

Dobro je dimenzioniran i dvomaseni zamašnjak dizelskih modela, pa otkazuje rjeđe nego kod Volkswagenovih motora 2.0 TD. Izvorno Fiatov dizelaš s 1956 ccm, koji se proizvodio sa 110, 120, 130, 140, 163 i 195 KS, trajan je i izdržljiv. Bilo je početnih problema s brizgaljkama, ali kod novijih je modela sve OK. Čvršći od Volkswagenovog 2.0 TDI, a najbolji sa 130 KS, uz uvjerljiv spoj performansi i trajnosti.

Većina Insignija na našim cestama ima izvorni ispušni sustav, a oni koji su ga mijenjali radili su to na više od 200.000 km. Po tome se može procijeniti kako je automobil vožen. Izdržljivi su i ostali bitni dijelovi podvozja, od kuglastih zglobova i svih spona, do amortizera. 

Osjetljiva ručna kočnica i stražnji gumeni oslonci (seleni) jedino je što je osjetljivo u inače vrlo solidnom podvozju. U prvom je slučaju problem sa sajlom, a u drugom u izvedbi bloka koji nije dovoljno masivan za težak automobil. 

Oba su problema riješena 2013., u sklopu redizajna. U proteklih pet godina, koliko pratim održavanje Opela, s Insignijom nismo imali ni jedan ozbiljniji problem i to je po mom iskustvu najsolidniji Opel do sada, naglašava Igor Somek, servisni savjetnik u Auto Willu. Početni problemi s brizgaljkama bili su uglavnom posljedica lošeg goriva. 

U nekoliko je slučajeva problem bio u mjeraču protoka zraka i selen blokovima. Desetak naših klijenata je sa 2.0 CDTI već prešlo više od 300.000 km, bez većih kvarova.


2.0 CDT je robustan dugohodni turbodizelaš (83x90,4 mm), izveden iz 1.9 CDTI (povećanjem provrta s 82 na 83 mm obujam je povećan s 1910 na 1956 ccm), blok je od sivog lijeva, ubrizgavanje Bosch, a bregasta vratila se pokreću pouzdanim zupčastim remenom




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume