17.2.2019. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Renault Clio (2005. - 2012.), vrline u masivnosti, problemi u detaljima

Model treće generacije ima solidniju limariju od prethodnog, što je plus kod rabljenog, kod benzinaca osjetljivi su elektromotorni ventili za podešavanje ler-gasa i elektroničke bobine, a štedljivi turbodizelaš 1.5 dCi, do ožujka 2007, imao je problema s visokotlačnom pompom Valeo

Clio je jedan od najmasovnijih auta na našem tržištu rabljenih. Nedavno je stigao model četvrte generacije te je prethodnom, koji se proizvodio do listopada prošle godine, cijena osjetno pala. 

Neuvjerljiv, bezličan dizajn, u sinergiji s krizom, dodatno mu je umanjio vrijednost te se za razmjerno mali novac može dobiti solidan, prostran i kvalitetan auto niže klase. 

Za razliku od prvog Clija, predstavljenog na jesen 1990., koji je osvojio titulu ‘Europskog auta 1991. godine’, i drugog, koji je stigao 1998. i redizajniran 2001., te se kao model Storia proizvodio donedavno, Clio III je teška kategorija. 

Masom od 1,1 do 1,2 tone, međuosnim razmakom Golfa VI, u nepunih četiri metra dužine, poseban je. Solidan i kvalitetan, nažalost ne i uspješan, iz gore navedenih razloga.

Stoga je rabljeni Clio treće generacije trenutačno jedan od najisplativijih rabljenih automobila po mjeri naših kupaca. Još od vremena legendarnog modela 4, koji se proizvodio od 1961. do 1992.

Renaulti su bili poznati kao iznimno funkcionalni auti velikih mogućnosti, ali s karoserijom ‘od papira’. A prije samo deset godina malo je tko vjerovao da će Renault proizvoditi najsolidnije i najteže modele u klasi. 



Clio o kojem pišemo stigao je u vrijeme prije ‘downsizinga’ i, mora se priznati, Francuzi su napravili kvalitetan automobil niže klase. Uvjerljivo je osvojio pet Euro-NCAP zvjezdica, a najvišu ocjenu zaslužuje i za limariju, vrlo otpornu na koroziju. 

Temeljito je složena i unutrašnjost, s materijalima ugodnim na dodir, koji se ne sreću često u nižoj klasi. Većina modela na tržištu rabljenih opremljena je osnovnim 16-ventilskim benzincem, sa 1149 ccm i 75 KS, koji je i najisplativiji. 

Pouzdan je i razmjerno štedljiv, cijenom najpovoljniji, a rizik vraćene kilometraže je minimalan. Ne može se to reći za 1.5 dCi, turbodizelaša kojeg mnogi žele pod svaku cijenu, jer dobro ide i malo troši. 

A na kraju se nerijetko pokaju. Naime, prva serija sa 68 i 85 KS imala je problem s visokotlačnom pumpom Valeo, sklonom trošenju i stvaranju strugotine, koja je uništavala brizgaljke i štetila motoru. Stoga takav rabljeni model, često s upitnom kilometražom i visokom cijenom, može biti ‘mačak u vreći’.

Turbodizelaš obujma 1461 ccm od proljeća 2007. detaljno je unaprijeđen te postao izvrstan. Prepoznaje se po snazi od 75, 88 i 106 KS, ali rijetko će ga tko prodati dok je u dobrom stanju. 

Vrijedi to i za ‘downsizing’ benzinca 1.2 TCe, koji je isplativ kao nov, ali zbog opterećenosti i turbopunjača nešto manje kao rabljeni. S atmosferskim benzincima ima najmanje problema, premda imaju osjetljive bobine i elektromotorni ventil za podešavanje rada u praznom hodu.


Unutrašnjost je od izdržljivih materijala i po tome bi francuski adut niže klase mogao biti uzor većini konkurenata. Obloge sjedala i rukohvati vrata otporni su na trošenje, a armatura nije sklona vibriranju. Vrlina je i preciznost ručice mjenjača

Većina modela na tržištu rabljenih je s petorim vratima, a izdržljiv i isplativ je i karavanski model Grandtour. Podvozje je za mjerila niže klase masivno, a istodobno francuski udobno. 

Kuglasti zglobovi i amortizeri su izdržljivi, a osjetljivi su jedino gumeni oslonci stražnjeg ovjesa. Snažan servouređaj kočnica olakšava upravljanje i povećava sigurnost, ali kod temperamentne vožnje ubrzava trošenje disk pločica. 

Na dulji je rok posljedica i brže trošenje prednjih diskova Iskustva iz prve ruke: Maja B., ekonomistica: Clija 1.2 16V sam kupila prije pet godina i dosad je bolji od očekivanja. 

Udoban je i za mene dovoljno komforan, a lijepo ga je voziti i u njemu se osjećam sigurno. Performansama sam zadovoljna, a i potrošnja je OK. Redovito ga održavam te dosad u 96.000 km nisam imala niti jedan veći problem ili kvar. 

Jedino sam triput mijenjala žarulju prednjih svjetala. Ukupni troškovi nisu visoki, ali zbog velike dnevne kilometraža za nekoliko godina planiram kupiti Clija četvrte generacije, u dizelskoj verziji.

Za razliku od prethodnog modela koji je imao problema s električnim podizačima stakala, u Clio treće generacije ugrađen je jedan od najpouzdanijih takvih sklopova u nižoj klasi.

Kvantni skok u solidnosti vidi se u usporedbi s modelom druge generacije te je 2005., Clio III, kao prvi u B-segmentu, osvojio pet Euro NCAP zvjezdica za sigurnost, dužina je povećana za 21 cm, a masa za čak 165 kilograma

A sada, konkretno, o pouzdanosti Clija treće generacije: prema statistikama njemačke agencije TÜV, jedne od najrelevantnijih za vrednovanje pouzdanost rabljenih automobila.

 Prema posljednjim, za 2017. (za proteklu još nisu objavljeni) za 10-11 godina stare modele, dakle proizvedene 2006. i 2007., Clio je na solidnom 30. mjestu, među 86. analiziranih modela. 

Najbolji u nižoj klasi je 10. Mazda2, a od Clija bolje su plasirani još 13. Honda Jazz, 15. Mitsubishi Colt, 17. Ford Fiesta i 28. Hyundai Getz.

Lošije plasirani modeli niže klase su: 54. Citroën C3, 56. Škoda Fabia, 57. Seat Ibiza, 60. Volkswagen Polo (!), 65. Opel Corsa, 66. Peugeot 206, 70. Fiat Panda i 75. Nissan Micra.

Dakle, za Renault Clio treće generacije, ocjena vrlo dobar!

KRONOLIGIJA MODELA:

Srpanj 2005. - predstavljen

Siječanj 2006. - 2.0 16V Proactive

Ožujak 2006. - RS 2.0 16V sa 200 KS

Svibanj 2007. - motor 1.2 TCe sa 100 KS

Prosinac 2007. - karavan Grandtour

Svibanj 2009. - redizajn

Listopad 2012. - predstavljen Clio IV





BMW banner