26.6.2018. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Renault Megane (2008. - 2012.), treće je serija riješila mane

Pokazao se kvalitetnim i pouzdanim, premda je po statistikama pouzdanosti TÜV-a i agencije Dekra plasiran ispod prosjeka. No to je i pitanje metodologije

Na tržištu rabljenih, gdje je uvjerljivo najcjenjeniji Golf, Megane je negdje u sredini. Dijelom je to posljedica ne baš dobrih iskustava s prethodnim modelima, a dijelom stvar predrasuda. No, stvari treba gledati cjelovito. Renaultov kompakt treće generacije, predstavljen 2008., pokazao se kvalitetnim i pouzdanim, premda je po statistikama pouzdanosti TÜV-a i agencije Dekra plasiran ispod prosjeka. No to je i pitanje metodologije, jer na njemačkom tržištu, gdje je sjedište tih agencija, većinu se kvarova riješi kroz mobilna jamstva, prije nego uđu u statistike. Objektivno, posljednji je Megane solidan i dorađen, premda je mnoge razočaralo osvajanje samo tri zvjezdice po Euro-NCAP testu. To se nije očekivalo.

Ali to je posljedica određenih manjkavosti u području bočnog udara i nedostatka sustava autonomnog kočenja. Najvažnije, u području prednjeg i mješovitog udara zaštita je za pet. Ono što je kod Meganea važne je zanemariv rizik krađe u usporedbi s modelima iz koncerna Volkswagen, što nije mala stvar. A u većini bitnoga je usporediv. Testirali smo bogato opremljeni 1.5 dCi sa 110 KS, star osam godina i sa 155.000 km. Kao rabljeni je uvezen s njemačkog tržišta, što je jamstvo korektne vožnje (velik udio autoceste) i dobrog održavanja. 

Opremljen je automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva i takvi su modeli kod nas rijetkost. S jedne strane automatika produljuje trajnost motoru, često i više od 50 posto, jer 'pegla' i prigušuje dinamička opterećenja. Ali s druge, to je 'uteg' kod prodaje, jer mnogi kupci razmišljaju u stilu: 'Što ako se pokvari? Nema popravka, a zamjena stoji više od 2000 eura. Ali, Meganeov se automatik pokazao pouzdanim te od njega ne treba zazirati. S redovito održavanim primjercima, bez karambola i vraćene kilometraže, ne bi trebalo biti problema. A cijena i troškovi održavanja su povoljni. 

Solidna limarija otporna je na uvijanje te vrlo dobro zaštićena od hrđanja, pa tragovi korozije mogu biti posljedica jedino oštećenja. Ojačane su spone, kuglasti zglobovi  i gumeni oslonci te nema nikakvih problema s podvozjemNajviše je poboljšan dizelaš 1.5 dCi, robusne i jednostavne izvedbe kojeg koristi i Mercedes-Benz.

Elektroničke bobine poznat su problem benzinca 1.6 16V sa 110 KS, jer su smještene duboko u glavi pa su izložene visokim temperaturama. Kod Meganea III problema je bilo ali samo  u serijama do 2009. U ostalome su osnovni benzinci bez greške te uz redovno održavanje prelaze i više od  300.000 kilometara. Turbodizelaš obujma 1461 ccm Ima blok od sivog lijeva i osam ventila koje pokreće jedno bregasto vratilo, zupčastim remenom. Starije su generacije s ubrizgavanjem Delphi imale problema, a novije s Boschovim su besprijekorne, s 90 i 110 KS. Ako možete birati, izaberite slabiju, manje opterećenu verziju, jer je dugovječnija.

Mulde i amortizeri bili su problem kod Meganea I generacije, rijetko kod druge, a u III su bolje dimenzionirane i zaštićene od hrđanja. Kod prve je dizelske serije bilo problema i s nosačima motora, što je također riješeno. Rijetki problemi s amortizerima zabilježeni samo kod modela sa 17-colnim felgama. Instrumentna ploča koja kombinira analogni i digitalni prikaz nije na popisu traženih rezervnih dijelova, kao što je bio slučaj s prethodnikom, čiji su problemi bili povezani s elektroničkom karticom za paljenje. Zbog toga je najvažnije temeljitim pregledom provjeriti da kilometraža nije vraćena.









Vulkal gume