6.5.2018. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Volkswagen Passat B7 (2010. - 2015.), solidnošću demantira statistike

Serija nije bila nova, nego temeljito dorađena B6, čvrste izvedbe prije 'downsizinga', a dodatni je adut 1.6 TDI, koji se ugrađuje u 'sto modela', pouzdan i vrlo izdržljiv, ako se održava barem prosječno

Passat ne izaziva wow-efekt, ali ipak je šminka, statusni simbol 'par excellence', 'zakon' srednje klase. Nema boljeg mjerila od kupaca, bez muljanja, na temelju realnih iskustava. Stoga je limuzina srednje klase iz Wolfsburga, izuzmemo li premiume, najskuplja, ali i najisplativija: najbolje drži cijenu, najlakše se i najbrže prodaje. Ima i najveći rizik krađe. Premda je to, boljim kontrolama na istočnim hrvatskim granicama, manji problem nego 1990-ih, preporučljivo je ugraditi mehaničku blokadu mjenjača, neovisan alarm...  Zanimljivo, Passat, kao ni Golf, nikad nije bio na vrhu lista modela koji se najmanje kvare, a ipak, većina vlasnika voli o njima pričati u takvom smislu. 

Analiziramo model serije B7, koji se proizvodio od 2010. do 2015. Taj model je, s jedne strane, izvedenica prethodnika, a s druge, svojevrsni 'über-Golf'. I pustimo priče o umiranju dizelaša, uvelike globalno-politički motivirane i potaknute. Takvi, pogotovo 1.6 TDI, uvjerljivo najpopularniji motor na ovim prostorima (iz ove priče), još će dugo biti mjerilo vrijednosti na kotačima. Građani nisu blesavi, i ne može im se, dugoročno, prodavati 'muda pod bubrege'. Dakle, ako većina ima visoko mišljenje o Passatima, ako su vlasnici u pravilu, zadovoljni, to je pokazatelj da je riječ o kvalitetnom i pouzdanom automobilu. Da, ima problema, o kojima će još biti riječ, ali osnova je vrlo solidna i kvalitetna.


Sindikalist prezadovoljan: Željko Stipić, čelnik Preporoda: Kupio sam ga prije pola godine i prešao blizu 30.000 km bez najmanjeg problema, zasad isplativo ulaganje!

Passat očito može imati problema sa sitnicama (podizačima stakala, pregaranjem žarulja glavnih farova...), srednje teškim problemima (mjeračem protoka zraka, začađenjem EGR-ventila i filtra čađe...) ili ozbiljnijim (otkazom kompresora klime, zamašnjaka podijeljene mase, brizgaljki, najčešće na trećem cilindru). Konkretni model, iz 2014. je prije godinu dana kupljen s manje od 100.000 km, a sada ima 130.000 km. Potvrdio je ono što većina misli i tvrdi o Volkswagenima, ne ono što 'govore' statistike TÜV-a. Uz normalno održavanje i korektnu vožnju, ne treba očekivati probleme.

Sve je bitno jednako je kao u Golfu. Prvi je Passat proizveden 1973., kao kombi-limuzinska izvedba Audija 80. Na Audijevoj koncepciji, s uzdužno postavljenim motorom, 1980. stiže druga generacija, a 1988. i prvi Passat s poprečno postavljenim motorom. Četvrta je generacija (1993.) temeljito redizajnirana prethodna. Peta iz 1996. ponovno koristi Audijevu koncepciju (redizajnirana 2001.), a šesta iz 2005. vraća se Golfovoj, s poprečno postavljenim motorom, na platformi PQ46. Koristi je i ovaj, praktički, redizajnirani model. Najveća je razlika zamjena slavnog 1.9 TDI s ubrizgavanjem 'pumpa-brizgaljka' jednako moćnim (105 KS, 250 Nm) 1.6 TDI s 'common-railom', koji je ipak malo manje žestok.



Začudo TÜV statistik su vrlo loše: Passat B6 je u prošloj godini, među 124 modela stara 4-5 godina : A4 je 19., Avensis 32., Superb 65., Insignia 67., Mazda6 70., C5 103., Mondeo 107. 

Ali, suma sumarum, uz redovito održavanje, čak i ako ga se često 'gazi', bez problema će 'odvrtjeti' 300.000 km. Uz veliku godišnju kilometraža ni pola milijuna nije raritet. A izdržljivost najbolje opisuje model o kojem je riječ, sa 6-stupanjskim šaltungom, koji je kod rabljenih mudriji izbor od automatskog DSG-a (skupa reparacija). S tri i pol godine i blizu 130.000 km 'na leđima', jest fraza, ali zbilja: radi kao da se tek dobro razradio. Sve je utegnuto i čvrsto, nema zacrnjenja ispuha, pali 'na prvi zub' (kompresija je OK!) i vuče najbolje što se može očekivati od 105 KS u 1,6-tonskoj limuzini. Ne vole ga statistike TÜV-a, ali realni su mu pokazatelji snažan vjetar u leđa. Ne prijaju mu jedino zamjenski dijelovi, ako se biraju baš najjeftiniji, kineski... 

Zašto vozači vole Volkswagene? Zato što su i oni u drugom desetljeću života 'mramor-kamen-željezo'. Uspješnost konkretnog koncepta potvrđuje činjenica što se, u generacijama B6 i B7, na tržištu zadržao gotovo 11 godina, cijelo vrijeme kao 'zakon' srednje klase. Prelazak s koncepcije s uzdužno postavljenim motorom, koju su Passati B5 i B5.5 'posudili' od Audija A4 i A6, na Golfovu s poprečno, riješio je neugodne i skupe probleme prednjih kuglastih zglobova (po dva sa svake strane). Ojačavanjem ionako postojane izvedbe dobivena je limuzina, koja postojanošću i izvrsno zaštitom od korozije, dugoročno pruža dinamičku stabilnost i sigurnost. Svi su Volkswageni poznati po prvoklasnoj limariji, koja, ako nema oštećenja, ni nakon deset godina nema tragova hrđanja. 


Po stanju unutrašnjosti prepoznaje se visoka kvaliteta, ali i način na koji je auto vožen i održavan. Ovaj je zbilja isplativ. Ručni mjenjač za rabljenog je bolja 'preporuka' od DSG-a

Ovaj je auto posljednji prije 'downsizinga', što će vam svaki limar potvrditi kao realnu vrlinu. Stoga je jedino važno provjeriti da nije pretrpio oštećenje u sudaru, pogotovo veće. Boja treba biti izvorna, a ako to nije slučaj, sve se mijenja, odustanite od kupnje, bez obzira na sve priče. Dostupnost dijelova za najrasprostranjeniji dizelski motor na tržištu dvosjekli je mač, jer ih u ponudi ima dosta nekvalitetnih i sumnjiva podrijetla, koji mogu kompromitirati izvrstan sklad cjeline. Uz originalne dijelove (izmjena cijelog seta) potpuno je uklonjen rizik pucanja (preskakanja) zupčastog remena, a problemi s brizgaljkama mogući su jedino uz 'štednju' na filtru goriva. Mehaničari hvale jednostavnost zahvata.

Zamašnjak podijeljene mase, kompresor klima uređaja i mjerač protoka zraka osjetljiva su mjesta inače vrlo pouzdanog i izdržljivog motora, koji u dobrim rukama i uz kvalitetno održavanje može prijeći silnu kilometražu. Samo da nije vraćena. Dakle, važan je detaljan pregled prije kupnje. Konkretni je model nakon 130.000 km u praktički 'netaknutom' stanju, vrlo je izdržljiv i stražnji ovjes. Za dobro je stanje zaslužno što testni Passat ima standardne 16-colne felge, pa problema nema ni sa stražnjim gumenim osloncima (selen blokovima). Dobro je i stanje diskova, koji nisu prošli ni 50 posto vijeka, što jednako potvrđuje kvalitetu auta i vožnje. Konkretan model vrijedi oko 105.000 kn i isplativa je kupnja.


Osim problema s brizgaljkama serija iz 2010. i 2011., i mjerača protoka zraka, 1.6 TDI se pokazao izvrsnim, uz korektno održavanje bez problema prelaze više od 300.000 km







Vulkal gume