24.7.2019. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Volkswagen Polo A04 (2002. - 2005.), tehnološki isti, a bolji od Seat Ibize

Najčvršća izvedba u B-segmentu jamči dobro stanje održavanih primjeraka starijih i od 15 godina, dizelaš s direktnim ubrizgavanjem iz 1896 ccm razvija tek 64 KS te prelazi i više od 500.000 km. Poznate su mane selen blokovi prednjeg ovjesa i mjerač protoka zraka, a u početku i mjenjač

Volkswagenov adut niže klase u četvrtoj je generaciji predstavljen u rujnu 2001. na salonu u Frankfurtu. Model kojeg testiramo proizvodio se od 2002. do 2005., a potom je nakon redizajna (uglavnom na prednjoj maski) izdržao do sredine 2009., kad se počeo prodavati aktualni model pete generacije. 

Polo je najsolidniji mali auto, što pokazuje testni model, koji je u nepunih 15 godina prešao 226.500 km. U punoj je formi, čvrst i postojan, bez tragova dotrajavanja. 

Premda nikad nije bio u samom vrhu u statistikama kvalitete i pouzdanosti, jer je malo zaostajao za japanskim modelima, svakim sklopom pokazuje njemačku solidnost i čvrstoću. 

Po tome se, na automobilima starijim od deset godina, najbolje uočava razlika između njemačkih te francuskih i talijanskih automobila. Stoga, kao i Golf, najbolje održava cijenu u klasi. 

Najveća je vrlina izvrsna limarija, koja u drugo desetljeće ulazi pokazujući da će služiti još godinama. Testni je model opremljen atmosferskim dizelašem s direktnim ubrizgavanjem, obujma 1896 ccm. 

Koliko je malo opterećen, pokazuje snaga od samo 64 KS, a taj je motor već krajem 1998. nabildan na 150 KS.

Najveća vrlina svakog Volkswagena je izvrsna limarija, koja je i nakon q5 godina vrlo kompaktna i bez najmanjih tragova hrđanja. Tvornički je lak, uz sitna oštećenja, i dalje besprijekoran 

Stoga ne čudi što održavani primjerci bez problema odvrte i više od 500.000 km. Taj je motor posebno uspješan u Golfu, nedavno je priča o engleskom bračnom paru, koji je Golfom 1.9 SDI, bez većeg kvara, prešao blizu milijun

Polo prethodne generacije (1994. - 2002.) imao je problema sa sitnicama, često neugodnim, poput sajle i lamele spojke, što je u četvrtoj riješeno. Premda je tehnološki praktički isti, pouzdaniji je i izdržljiviji od Seat Ibize.

Dizelaši su se pokazali pouzdanijima od benzinaca i osim mjerača protoka zraka, koji je ‘Ahilova peta’ starijih Volkswagenovih dizelaša, problem su minimalni. 

Kod modela iz zadnje serije, s turbodizelašima 1.9 TDI, bilo je i neugodnih otkaza zamašnjaka podijeljene mase, ali od tog ‘felera’ pate i mnogi drugi, posebno ako često voze u ritmu stani-kreni. Nove su izvedbe dobile izdržljivije sklopove.

U prvoj je seriji, sporadično, bilo problema s mjenjačima, ali je već 2003. sve uklonjeno. Spojka je izdržljiva i otporna, pa oni koji ne pretjeruju mogu s jednom spojkom prijeći cijeli vijek.

U serijama do 2003. bio je osjetljiv mjenjač, odnosno mehanizam za šaltanje i ležajevi, a problema su imali uglavnom oni koji nisu barem na 60.000 km mijenjali ulje. Spojka je izdržljiva.

Podvozje je njemački solidno te se problem nisu javili ni nakon dugotrajne vožnje neravnim prometnicama.  Prednji selen blokovi namjerni su oslabljeni, kako bi se smanjili problemi s kuglastim zglobovima i sponama. 


Materijali u unutrašnjosti ne djeluju skupocjeno, ali su trajni izdržljivi. Kod testnog je primjerka, bez obzira na kilometre, sve u redu, komande su precizne i bez zazora, no budite vrlo oprezni ako uočite istrošene obloge i deformirana sjedala

Amortizeri, ramena i zglobovi izdržljivi su i ako se ne pazi, a iznimka su gumeni oslonci prednjih spona. Diskovi mogu biti izbrazdani samo ako se često vozi oštro, pa na njih treba obratiti pozornost.

Prva serija 3-cilindarskih benzinaca obujma 1198 ccm nije za preporuku, pogotovo s 12 ventila, a 4-cilindarski s 1390 ccm i 75 KS, koji pokreće i osnovnog Golfa IV, je OK. 

Atmosferski dizelaš s direktnim ubrizgavanjem iz 1896 ccm razvija samo 64 KS te je iznimno trajan. Ako možete birati, svakako je bolja opcija od 3-cilindarskog turbodizelaša 1.4 TDI.

Polo četvrte generacije osjetno je čvršći od prethodnog te među prvima u nižoj klasi ima masu veću od tone. Novost je i uvođenje 3-cilindarskih motora - benzinaca obujma 1198 ccm s 54 KS (6V) i 64 KS (12V). 

Sljedeći je s 1390 ccm i 16 ventila, u verzijama sa 75 KS i 101 KS te FSI, s direktnim ubrizgavanjem i 86 KS. Ta je serija imala problema s brizgaljkama, pa nije preporučljiva. 

Najsnažniji dizelaš u ponudi bio je ‘pumpa-brizgaljka’ 1.9 TDI sa 101 KS. Polo se pokazao solidnijim i pouzdanijim od Ibize, napravljene po istom konceptu.

Turbodizelaši 1.4 TDI s tri cilindra i 75 KS također su izdržljiv, ali manje od četverocilindarskog atmosferskog (bez turbopunjača) sa 64 KS. Kod starijih primjeraka drndavog 1.4 TDI mogu biti dotrajali nosači motora i turbopunjač te mjerač protoka zraka. 

Jedina mana izvrsnog dizelaša 1.9 SDI, s direktnim ubrizgavanjem, ali bez turbopunjača, je mjerač protoka zraka. Toplinski i mehanički je malo opterećen, razmjerno jednostavan, pa je uz normalnu vožnju i održavanje 'vječan' 

- Rabljenim automobilima bavim se više od pet godina i iskustva koja imam s Volkswagen Polom uglavnom su povoljna. Od stranaka, uglavnom kroz kupnju 'staro za novo', preuzeo sam te potom temeljito servisirao i prodao više od deset primjeraka. 

Radilo se uglavnom o modelu četvrte generacije, poput testnog, a bila su i dva primjerka prethodne serije. Polo je vrlo solidan model niže klase, koji je zbog izvrsne limarije i robusne mehanike zahvalan kao rabljeni. 

Na njemu se malo gubi. Kad su turbodizelski modeli u pitanju, pogotovo 1.4 TDI, obvezno treba provjeriti turbopunjač. Moj je tip uvijek 1.9 SDI. Kod svih je modela na 30.000 km preporučljivo promijeniti selen-blokove, rekao nam je djelatnik jednog poznatog salona za rabljena vozila.


Ako je riječ o modelu s tvorničkom bojom (poput testnog), bez vidljivijeg oštećenja, a motor je suh, hladan lako pali, u leru radi ravnomjerno, ni 15 godina i više od 300.000 km nije problem. Ali oprez, stvarno stanje se često 'otkriva' po stupnju istrošenja diskova, spojke, ispušnog sustava. Dakle, temeljito pregledajte sve!





Mazda


Gulf

Tembo