24.7.2019. Autor: Željko Marušić

Renault Clio pete generacije s 10 aduta dolazi na vrh niže klase

Premda 1,3 cm kraći od prethodnika, najvećom širinom (180 cm) i rekordnim prtljažnikom (391 l) najprostraniji u klasi, prvi je u B-segmentu ponudio digitalni multimedijski kokpit, a najpoželjniji su turbobenzinac 1.0/100 KS i turbodizelaš 1.5/116 KS...

Ako Meganeom ne mogu parirati Golfu, Renault je aktualnim Clijom (četvrte generacije) već drugu godinu najprodavaniji model niže klase (B-segmenta) na europskom tržištu. Uspjeh će, sada je potpuno izvjesno, nastaviti model pete generacije, koji je upravo prošao 'vatreno krštenje' u Portugalu. 

Na startu su ponuđeni 3-cilindarski benzinac 1.0 (SCe 75) i turbobenzinac 3-cilindarski  (TCe 100)  te 4-cilindarski 1.3 (TCe 100), ali značajnu će ulogu, zasigurno imati slavni 4-cilindarski turbodizelaš, 1.5, Blue dCi 85 i  dCi 115. 

Prve su impresije vrlo povoljne, već srednji benzinac ima uvjerljive performanse (187 km/h, 10,9 s). uz realnu potrošnju pet do šest litara na 100 km-. 

Osjećaj za volanom je kao u modelu kompaktne klase, a motor je za 3-cilindraša uzorno uglađen, vuče ravnomjerno i dovoljno temperamentno, istodobno uglađeno, gotovo upola tiše od prethodnika. 



1. Stilski, Renault Clio pete generacije, s već prepoznatljivom maskom i LED-farova s kljovama više je  izvedenica Meganea, nego evolucija još uvijek aktualnog Clija IV. To je dobro za 'boostanje' ugleda.

2. Napravljen je na novoj koncernskoj platformi CMF-B (Common Modular Family), s povećanih udjelom čelika visoke (HTS) i ultravisoke (UHTS) čvrstoće, pa je čvrstoća noseće strukture povećana za 30 posto, a masa smanjena za 50 kg. Ne treba sumnjati da će osvojiti pet zvjezdica za sigurnost po Euro-NCAP testu. 

3. Novi je Clio sličnih dimenzija, malo skraćen 4049 (-13), proširen 1798 (+21) i snižen 1440 (-8) mm. 'Za dlaku' je smanjen međuosni razmak, na 2583 (-6) mm. Boljim iskorištenjem prostora i prilagođenim dizajnom sjedala osigurano je osjetno više mjesta sprijeda i straga. Međuosni je razmak i dalje rekordan u B-segmentu, a to vrijedi i prtljažnik povećan na 391 (+26) litara.

4. Ostvarena je rekordna aerodinamika, koeficijent otpora zraka od samo 0,27, odnosno referentnu aerodinamičku površinu od 0,64 metra kvadratna.  Clio je prvi model u klasi s opcijom aktivne rešetke za zrak na maski, koja se koračnim elektromotorom zatvara pri višim brzinama i tako smanjuje otpor zraka. Aerodinamički su optimirani naplaci. To je melem za poboljšanje performansi i smanjenje potrošnje.

5. Težište je sniženo za čak 30 mm uz zadržavanje udaljenosti podnice od podloge na 11,5 cm, njeno poravnavanje, što uz bolju aerodinamiku poboljšava stabilnost i upravljivost te osjećaj sjedenja u sportskijem i prostranijem automobilu - usprkos 8 mm manjoj visini automobila, unutrašnjost nudi 11 mm više prostora.

6. Upravljivost je poboljšana smanjenjem prijenosnog omjera upravljačkog mehanizma s 15,2 na 14,4, što uz unaprijeđen električni servouređaj omogućava bolji osjećaj upravljanja. Pritom je krug okretanja smanjen s 10,8 na 10,5 metara

7. Nakon nove Opel Corse, Clio pete generacije je drugi model u nižoj klasi sa 100-postotnim LED farovima, koja su u najsnažnijoj izvedbi u 'matričnoj' izvedbi

8. S novim Clijom gasi se 3-cilindraš 898 ccm, pa uz atmosfersku verziju SCe sa 65 i 75 KS) turboverzije TCe, sada sa 100 KS dobiva 998 ccm. U ponudi će biti i novi tehnološki biser, turbobenzinac 1.3 TCe/130 KS, kojeg Renault proizvodi u suradnji s Daimlerom. U dizelskoj su ponudi već legendarni 1.5 dCi, s 85 i 116 KS, opremljen novim filtrom čađe i sustavom AdBlue pa svi motori ispunjavaju ekološke norme EU6d Temp, koje stupaju na snagu 1. rujna 2019.

9. Motori do 100 KS opremaju se 5-stupanjskim mjenjačem, a za TCe100 bit će dostupan i automatski CVT - izvorno Nissanov Xtronic. Snažniji se opremaju 6 stupanjskim mjenjačem i automatskim DCT, s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva.

10. Napravljen je 'hi-tech' iskorak, jer su ponuđene opcije dosad dostupne u višim klasama, 'pametni' tempomat (Adaptive Cruise control), autonomno kočenje (Active Emergency Brake), pomoć pri parkiranju (Easy Park Assist), sustav 360 Camera, upozorenja na mrtvi kut (Blind Spot Warning), prepoznavanje prometnih znakova s upozoravanjem na brzinsko ograničenje (Traffic Sign Recognition with Speed Alert), sustav za upozorenje napuštanja trake i zadržavanja u traci (Lane Departure Warning System and Lane Keeping Assist), najbolju konekciju na multimedijski sustav Renault Easy Connect.


Novi će Clio prema planu 'Drive the Future' do 2022. ponuditi 12 elektrificiranih modela, a novi će Clio biti prvi E-Tech hybrid model u ovoj gami Do tada će se uvesti potpuna povezivost preko novog CMS-a (Connected Multimedia System). To će omogućiti da Clio bude jedan od 15 modela opremljen visokom razinom autonomne vožnje.





Mazda


Gulf

Tembo