31.3.2019. Autor: Željko Marušić

Renault Kadjar Blue dCi 115 Bose, filigranski ušminkan i pojačan, poželjan izbor!

Francuski kompaktni crossover, koji u travnju navršava 4 tržišne godine, u redizajniranom izdanju, novom motorizacijom postaje promišljen izbor. Posebice sa slavnim dizelašem pojačanim na 115 KS

Priča s Renaultovim crossoverima uspješno se nastavlja. Uspješna izvedenica Kadjara (to je pozitivan efekt koalicije francuske marke s Nissanom (a nedavno i s Mitsubishijem), kojeg smo upoznali ubrzo nakon prezentacije na proljeće 2015., a nedavno je uspješno je redizajniran.

 Da Renaultova izvedenica, pa i poboljšanje uspješnog Nissanovog koncepta 'drže vodu' pokazuje i lijep tržišni uspjeh. Do sada je u svijetu prodano blizu pola milijuna Kadjara. Došlo je vrijeme za 'peglanje bora', trendovska poboljšanja u opremi, infotainmentu i motorizaciji. Najveći je dobitak novi turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem 1.33, kojeg je Renault razvio i proizvodi u sinergiji s Daimlerom. 

Dostupan je u verziji sa 140 i 160 KS.No perjanica ponude bio je i ostao slavni turbobenzinac 1.5 dCi, koji u novoj izvedbi pokreće osnovne dizelske verzije 180d Mercedes-Benza A i B-klase i Nijemci se ne srame priznati da im je to izvrstan izbor s kojim su i kupci vrlo zadovoljni. Vrlo dobre performanse, uz nisku potrošnju.

 Što još tražiti? Takvog smo vozili na prvoj probnoj vožnji nakon hrvatske premijere i prvi kontakt je više nego povoljan. Kadjar je fino skockan, komforan i funkcionalan crossover, koji je dimenzijama na vrhu kompaktne klase. Vozili smo srednji, već bogato opremljeni paket Bose (asocira na kvalitetnu glazbenu liniju), upotpunjenu novim infotainmentom.

 Funkcionalnost i ergonomija su  pohvalni, a uz redizajn je stigao 'fini dodir' svježine. Zbilja, teško je naći zamjerku i ono što smo već zaključili da je ovo 'ušminkani i malo bolji Qashqai', drži vodu.Verzija s prednjim pogonom i 6-stupanjskim mjenjačem dobra je, pogođena mjera (doplata za automatski mjenjač s dvostrukom spojkom je 15.000 kn). 


Podvozje pruža dovoljno udobnosti, a istodobno čvrstoće i preciznosti za sigurnu vožnju kroz zavoje. Udaljenost podnice od tla omogućava i terenske izlete, za koje je prednji pogon s kontrolom proklizavanja sasvim dobro prilagođen

Od osnovnog turbodizelaša s 260 Nm, premda je pojačan sa 110 na 116 KS, u solidnoj izvedbi koju potvrđuje masa od tonu i pol ne mogu se očekivati čuda, ali vjerujte nam ne riječ, to je prava mjera. Motor je uglađen i ravnomjerno otpušta snagu i mjenjač je precizan i ugodan.

Jasno, nema tu žestine koju, primjerice nudi verzija sa 150 KS, ali fino potegne i činjenica da najveću snagu razvija već pri 3750/min pokazuje da su performanse 'upotrebljive'. Kad se šalta pri 4000/min (iznad nema potrebe ići) postižu se korektne performanse, uz ubrzanje do stotke za 11,7 s. 

Naravno, nije to brojka za one koji vole dinamičnost, ali u realnim je uvjetima sasvim dovoljno, a motor je ugodan i za dizelaša izvrsno prigušen i izbalansiram. Najveća brzina od 189 km/h pokazuje da ta motorizacija ima adute i na autocesti. 

Motor je, za dizelske pojmove vrlo elastičan (to je 'recept' s razmjerno, umjerenim najvećim okretnim momentom od 260 Nm). Motor je u gradu žustar i poletan, a na otvorenoj cesti OK. Baš tako OK. Dobro održava visoke putne brzine (140 do 160 km/h) ima daha, naravno ne pretjerano, i za pretjecajnu traku. 

Precizan 6-stupanjski mjenjač doprinosi dinamičnosti i poboljšava međuubrzanja, ali i bez čestog šaltanja može se ugodno voziti. Sve upotpunjuje, za crossover vrlo dobra aerodinamika i kvalitetno, 'konkretno' podvozje sa snažnim kočnicama (Renautov 'specijalitet') i preciznim volanom. 

To je, zbilja, ugodan 'dugoprugaš', čemu doprinosi i, povoljna potrošnja, od oko šest litara. Što reći, zaključiti? Kadjar je zbilja fin, dorađen crossover, s bogatom opremom., 'pogođenim' dizelašem i bogatom opremom. A popularnost na našem tržištu je manja nego što zaslužuje...


POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva, sprijeda popr.

Obujam: 1461 ccm

Provrt x hod: 76 x 80,5 mm

Snaga: 85 kW (116 KS) pri 3750/min

Moment: 260 Nm pri 2000/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: crossover/SUV C-segm, 5 vrata

Gabariti: 4489 x 1836 x 1613 mm

Međ. razmak: 2646 mm

Cd: 0,32

Masa/Nosivost: 1520/440 kg

Prtljažnik: 472-1478  l

Spremnik: 55 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 302 mm/diskovi 297 mm

Ručna: električna

Gume: 225/45 R 19

PERFORMANSE

Brzina: 189 km/h0-100 km/h: 11,7 s

Potrošnja (EU): 5,3/4,6/4,2 l/100 km

Na testu: 6,1 l/100 km

CO2: 121 g/km

CIJENA

Testni model: 179.200 kn (24.216 eura)

Osnovni benzinac: 152.900 kn (20.662 eura) - TCe 140 Limited

Osnovni dizelaš: 162.300 kn (21.932 eura) - Blue dCi 115 Limited


VRLINE I MANE

+ sigurnost

+ performanse

+ niska potrošnja

+ oprema

- skupe doplate





Mazda


Gulf

Tembo