20.12.2017. Autor: Željko Marušić

Renault Scenic i Grand Scenic oplemenjeni turbobenzincima TCe 115, TCe 140, TCe 160

4-cilindraš obujma 1330 ccm, razvijen u suradnji s Mercedes-Benzom, modularna je izvedenica 3-cilindraša 1.0 iz Twinga, Smarta i Sandera, koristi tehnologiju Nissana GT-R i postaje uzor svima

Kad je prošle godine predstavljen Renault Scenic četvrte generacije, pola godine kasnije stigla je produžena verzija Grand Scenic, mnogi su bili iznenađeni što je jedan od najvažnijih francuskih modela, iz monovolumenske (MPV) koncepcije prešao u crossoversku. Zanimljiv je i po uvođenju 20-colnih kotača. Godinu dana nakon uvođenja, Scenic, a i njegova produžena verzija Grand scenic dobili su novi turbobenzinski motor 1.3, koji  je razvijen u suradnji s Daimlerom i postaje glavni pogonski adut za sljedeće razdoblje.

Premda mnogi zbog toga nisu sretni, ne očekujte prezentacije novih dizelaša. Oni će se, po sadašnjoj tehnologiji, poput opjevanog 1.5 dCi i novog 1.6 dCi, 'štancati' još neko vrijeme, a za pet ili deset godina ugasiti. Pokazuje to novi turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem, 4-cilindarski obujma 1330 ccm, kojeg su u koprodukciji 'skuhali' Renault i Daimler. 'Jednim udarcem tri muhe': proizvodit će se kao TCe 115, TCe 140, TCe 160, osnovni s ručnim 6-stupanjskim šaltungom, a uz srednjeg i snažnijeg moći će se doplatiti automatski EDC sa 7 stupnjeva i dvostrukom spojkom. 

Francusko-njemački tehnološki biser, kako mu već 'tepaju', nije napravljen 'iz nule', nego sustavom modularne gradnje. Po formuli po kojoj je dosadašnji 1.2 TCe izveden iz 3-cilindraša 0.9 TCe, novi 1.3 TCe, koji će se tržišno označavati po snazi, izveden je iz atmosferskog 3-cilindraša obujma 998 ccm, koji pokreće Renault Twingo, Smart ForTwo i ForFour te Daciju Sanderu. Zadržavanje cilindarskog obujma od 333 ccm podloga je za optimalno izgaranje (dizelski optimum: 400-500 ccm). Blok je od visokotlačnog aluminijskog lijeva, povišene čvrstoće, jer su izbačene čelične cilindarske košuljice. Zamijenio ih je tanki plazma sloj, koji 'ubija' trenje, što je eliksir za snagu i potrošnju. I ekologiju.


Motor je opremljen preciznim podešavanjem faza usisnih i ispušnih ventila Dual Variable Timing Camshaft. Dosljedno su smanjeni svi otpori, podešava se opterećenje pumpi ulja i rashladne tekućine, a alternatoru se ugađa napon, tako da pri ubrzanju snagu koju 'krade' od radilice smanjuje na minimum, a pri usporavanju proizvodnju struje maksimizira. Doprinos snazi i štedljivosti je benzinsko ubrizgavanje treće generacije, brzo i precizno poput metka. Točka na i je 'Bore Spray Coating', antifrikcijska obloga cilindara, iz Nissana GT-R, smanjuje trenje 35% i povećava trajnost. Optimiziranje prednabijanja jednim punjačem fiksne geometrije, uz uklanjanje 'turbo-rupe', potvrđuje izvrsnost koncepta

Već Scenic TCe 115, koji najveći moment od 220 Nm ostvaruje već od 1500/min, fino vuče (11,3, 182 km/h), a troši 5,4 l/100 km. U Grand Scenicu performanse su nešto lošije (11,7 s, 179 km/h), a prosječno troši 5,6 litara. Srednji je paket TCe 140, koji ima najveći moment 240 Nm pri 1600/min. To Scenicu omogućava uvjerljive performanse (10,1 s, 195 km/h), a prosječno troši 5,4 l, a Grand Scenicu (10,3 s, 192 km/h) uz 5,6 l/100 km. Ta je verzija dostupna i s automatskim mjenjačem EDC, s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva. Scenic ima ubrzanje 10,2 s, ostalo je jednako. Grand Scenic ubrzava za 10,5 s i troši 5,5 l, decilitar manje nego s ručnim mjenjačem.

Na vrhu ponude je TCe 160 s najvećim momentom od 260 Nm pri 1750/min, koji Scenicu omogućava izvrsne performanse (9,9 s, 200 km/h) uz potrošnju 5,4 s, a Grand Scenic 10,5 s, 197 km/h i 5,6 s. Zanimljivo, s automatskim mjenjačem EDC 7, taj motor otpušta najvećih 270 Nm pri 1800/min te Scenic do stotke ubrzava 9,1 s i postiže 200 km/h, uz prosječnu potrošnju 5,4 l, dok Grand Scenic ubrzava za 9,3 s, može potegnuti 197 km/h i prosječno troši 5,5 l.

Cijene zasad nisu poznate, a u Francuskoj se kreću od 24.700 eura sa Scenic TCe 115 Life Energy, do 37.500 eura, za Grand Scenic TCe 160 EDC Initiale Paris Energy.





Mercedes kampanja




Vulkal gume