3.12.2018. Autor: Željko Marušić

Resetiranje servisnog intervala: neke gnjavi, svima koristi

Posljednja je faza nakon servisiranja ili popravka, treba poštovati propisane parametre, a servisni je interval bolje skratiti nego produžiti

Suvremeni su automobili opremljeni upravljačkim računalom, koje nadgleda rad svih bitnih sustava. To se prvenstveno odnosi na stanje ispravnosti, odnosno proceduru održavanja i servisiranja. Za svaki je model propisan servisni interval, u kilometrima (15.000 do 30.000 km) i vremenu (najčešće 12 mjeseci), što prije istekne. Pravodobno je upozorenje višestruko korisno, za planiranje servisnog postupka, prvenstveno financijsko, te sprečavanja zaboravljanja, odnosno preskakanja potrebnih servisnih aktivnosti.

Time nastaje šteta, često nepopravljiva, jer se pogoršavaju radni parametri, najčešće zbog zaprljanih filtara i neispravnih senzora, te otežava podmazivanje, uslijed manjka i/ili teškog onečišćenja motornog ulja. Automobil je najbolje redovito održavati u ovlaštenom servisu, naravno ako se može platiti. Nažalost, mnogi nemaju novca za to, pa se snalaze na razne načine. Najprije u neovlaštenim servisima, a potom 'u fušu'.



Posljednja je opcija potpuno zanemarivanje servisiranja i zapuštanja automobila. To je najgora opcija, jer se skraćuje vijek vitalnih sklopova i ugrožava sigurnost vožnje. Posljednja faza svakog servisnog postupka je resetiranje servisnog intervala, a namjera ovog članka nipošto nije naučiti vas kako održavati 'u fušu'. Važno je znati što koja poruka na displeju znači i kako se postaviti. Također treba znati, ako, primjerice, motorno ulje i filtre izmijenite izvan servisa, kako resetirati servisni interval.




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill