10.9.2019. Autor: Oliver Marić

Salon automobila u Frankfurtu IAA 2019: električna mobilnost i sumrak dizelaša

Smanjeno izdanje prostorno najvećeg automobilskog salona, Autonomnost nude svi, nitko ozbiljan nije došao bez hibrida, najveće zvijezda Volkswagen ID.3, Porsche Taycan, Mercedes-Benz GLB, Hyundai i10, Land Rover Defender, Audi Q3 Sportback, Ford Puma...

Premda je zbog najave krize (koja polako mnogima tjera strah u kosti) 68. autosalon u Frankfurtu organiziran u četiri velike hale na otprilike dvije trećine ukupnog prostora te je izostalo desetak velikih proizvođača, bit će više od 90 europskih i svjetskih premijera i više od 300 noviteta

Dolaskom na IAA’19 (Internationale Automobil-Ausstellung) u Frankfurtu, najveći ovogodišnji salon automobila, koji će za posjetitelje biti otvoren od 12. do 22. rujna (danas i sutra su novinarski dani), izgledalo je ipak kao osvježenje od domaćih dnevno-političkih problem, prijetnji štrajkovima. 

Riječ kriza, koja se 'valja iza brda', paljenjem svjetala ovogodišnje izložbe bila je gotovo zabranjena na mega-salonu u najvećem tranzitnom čvorištu i svjetskoj prijestolnici kapitala. Njemačka autoindustrija posluje kao nikada do sada, kao da hvata zalet pred najavljenu recesiji, a i drugi nastoje uhvatiti priključak. 

Premda noviteta po mjerilima prosječnih kupaca, nije bilo puno, tehnoloških je iskoraka i zanimljivih koncepata bilo više nego ikada prije. Došli su svi glavni igrači te su očito procijenili da je došlo vrijeme za stavljanje svih aduta na stol. 

Po paradi benzinskih i dizelskih konja čini kao da će nafte biti za još tisuću godina, ali na Frankfurtu 2019. su električni i hibridni automobili po prvi put imaju dominantnu ulogu. Glavni je novitet Volkswagen ID.3, što i nije veliko iznenađenje, jer smo ga višekratno najavili. 


Ali pozornost koju je izazvao Porsche Taycan, pokazuje da Tesla Model S dobiva 'smrtnog neprijatelja'. Mercedes-Benz GLB, dužinom 463 cm i riznicom noviteta, postaje 'pogođeni' SUV srednje klase, a Land Rover Defender, 'na velika vrata' vraća se u prvu ligu.

Mercedes-Benz A 250e i B 250e, plug-in-hibridne verzije, s turbobenzinsko-električnih 218 KS mogu samo na struju potegnuti 140 km/h i imaju autonomiju 65 km. U Ingolstadtu velike nade polažu u Audi Q3 Sportback te bi SUV srednje klase s ukošenim repom mogao postati jak tržišni adut. 

Ford Puma, kako se na salonu govorilo, 'staro ime, nova vizija i koncepcija', umiješat će se u sve brojniji segment manjih SUV/crossover modela. A za naše kupce zanimljiv, najzanimljiviji je model Hyundai i10.


Korejci s pravom ciljaju na sam vrh A-segmenta, a kako smo se mogli i uvjeriti, izvedbom i unutrašnjim mjerama, bogatstvom opreme i prvoklasnom izvedbom to je i obiteljski automobil po mjeri mnogih naših kupaca. 

Uskoro više...