21.5.2018. Autor: Željko Marušić

Seat Ibiza 1.9 SDI iz 2004. vuče dobro, ali povremeno se gasi u vožnji

Problem je u visokotlačnoj pumpi Bosch EDC, odnosno neispravnosti elektroničkog uređaja za podešavanje količine i tlaka goriva (EDC)

Posjedujem Seat Ibizu 1.9 SDI iz 2004, koja je dosad prešla 214.000 km. Donedavno nisam imao nikakvih problema, vuče i dalje dobro, no prije nekoliko mjeseci motor se počeo iznenada gasiti u vožnji. Nakon paljenja sve bi bilo u redu. U početku to se događalo povremeno, a potom sve češće. Je li problem u gorivu ili u motoru? 

Stanko K.

Riječ je o trajnom i pouzdanom usisnom dizelskom motoru s direktnim ubrizgavanjem, bez turbopunjača, koji je razmjerno malo opterećen, mehanički i toplinski. Stoga problem, vjerojatno nije u istrošenju, niti u gorivu, nego u visokotlačnoj pumpi goriva Bosch EDC (Electronic Diesel Control). To je 'Ahilova peta' Volkswagenovog 1.9 SDI.

Problem (kvar) vjerojatno je u elektroničkom uređaju za podešavanje količine i tlaka goriva (EDC), odnosno mehanizmu (Stellwerk) za podešavanje količine ubrizganog goriva, karakterističnom za takav tip pumpe. Sami problem ne možete riješiti te trebate otići u ovlašteni Seatov, odnosno Volkswagenov servis, ili specijalizirani za dizelske motore. 

Postoji mogućnost popravka, ovisno o stupnju oštećenja, no  u većini takvih slučajeva, preporučuje se izmjena visokotlačne pumpe goriva. Najpovoljnije je ugraditi tvornički repariranu, koja je upola jeftinija od nove, a slične kvalitete. Istodobno je preporučljivo servisirati brizgaljke te izmijeniti zupčasti remen, u sklopu s napinjačem i vodilicama.




Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja

Mercedes kampanja



Vulkal gume