12.10.2018. Autor: Željko Marušić

Ovo je 12 bitnih činjenica o Škodi Octaviji IV, koja dolazi 2020.

Limuzinska i karavanska izvedenica Golfa VIII, rastegnuta na 470 cm, elegancijom i prvoklasnom izvedbom približava se premium klasi, uz benzince i dizelaše od 95 do 300 KS stiže i prva plug-in hibridna te električna e-Octavia

Škoda Octavia treće generacije, koja je predstavljena krajem 2012., a na većini se europskih tržišta počela prodavati u veljači 2013., stigla je na dobro pripremljen teren. Utabali su ga modeli prve generacije, limuzinska izvedenica Golfa IV, i druge generacije, na mehaničkoj osnovi Golfa V. Testirali smo je u najzanimljivijoj dizelskoj inačici 1.6 TDI sa 105 KS, u limuzinskoj i karavanskoj verziji Combi, a potom i u vatrenoj dizelskoj 2.0 TDI, sa 184 KS i automatskim mjenjačem DSG6, s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva prijenosa. 

U siječnju prošle godine predstavljen je redizajnirani model treće generacije, sa svjetlima u stilu Mercedes-Benza E-klase, četvrte generacije W212 (2009. - 2016.), prije redizajna iz 2013. Bilo je negativnih komentara, ali po nama, bio je to  uspješan 'eksperiment'. Polako se bliži vrijeme za potpuno novi model četvrte generacije, o čemu piše Autozeitung.de.

Ovo je 12 bitnih činjenica o Škodi Octaviji 4. generacije: 

1. Škoda Octavia je, tradicionalno, limuzinska izvedenica Volkswagen Golfa. Prva je tehnološki ekvivalentna Golfu IV, druga Golfu V i VI, a treća Golfu VII. Po toj će 'formuli' Octavia četvrte generacije biti  limuzinske izvedenice Golfa VIII.

2. Poput dosadašnjih modela, proizvodit će se u osnovnoj, limuzinskoj verziji i karavanskoj Combi. Karavanska verzija  imat će međuosni razmak rastegnut na 270, a dužinu na 472 cm te će 'gepekom' od 610 do 1740 litara biti uvjerljivi lider klase. Očekuje se 50 posto novih Octavia u ovoj izvedbi

3. Najavljuje se daljnji iskorak prema luksuzu, komforu i tehnološkoj perfekciji te će se Octavia četvrte generacije približiti premium izvedbi srednje klase (D-segmenta), bit će malo manja, ali komfornija od Passata!

4. Stvara se na koncernskoj modularnoj platformi MQB za poprečnu ugradnju, koja će, povećanjem udjela visokočvrstih čelika na 55 posto, a ultra-visokočvrstih na 12 posto dobiti na čvrstoći, a izgubiti na masi 40 do 60 kg, usprkos povećanju gabarita.

5. Dužina će narasti s 466 na 470 cm, a dodatni će centimetri ići u korist komfora u unutrašnjosti. Procijenjeno je da rekordni prtljažnik (u limuzini od 590 do 1580, karavanu Combi od 610 do 1740 litara) nema potrebe povećavati, jer bi to bilo kontraproduktivno, a i dalje uvjerljivo najviše u klasi.

6. Gospodskija i elegantnija karoserija istodobno će biti aerodinamičnija. Koeficijent otpora zraka, kod limuzinskog modela, smanjiti sa 0,27 na 0,25, a kod karavana sa 0,28 na 0,26, što će biti melem za performanse i potrošnju. 

7. Paletu benzinskih motora otvorit će već dokazano dobar 3-cilindraš 1.0 TSI turbo s direktnim ubrizgavanjem s 95 i 116 KS, važnu ulogu imat će novouvedeni 1.5 TSI s tehnologijom isključivanja cilindara u radu. Iznad će biti 2.0 TSI s 200 KS, a na vrhu će biti 'top-gun', model RS s 300 KS.

8. Dizelaši su otpisani? Ni slučajno! U dizelskoj će ponudi biti novi turbodizelaš 2.0 TDI, ali nasuprot najava da će 1.6 TDI biti ugašen, zbog pritisaka kupaca i trgovaca, u osnovnoj (tržišno najzanimljivijoj ponudi!) zadržat će se, u dorađenoj verziji koja nadmašuje eko norme EU6d, s 95 i 116 KS. 

9. Velika će novost biti plug-in hibridna verzija, s turbobenzincem 1.5 TSI sa 150 KS i elektromotorom od 75 KS, koji će osigurati sustavni 'izlaz' od 252 KS i 590 Nm. Samo na struju moći će voziti 55 km.

10. S četvrtom generacijom po prvi put će stići e-Octavia, potpuno električnoj verzija, po tehnologiji e-Golfa. Njena je uloga i strateška, jer je koncern iz Wolfsburga razvoj električnih verzija koncentrirao u Mladoj Boleslavi, pa se na tim temeljima priprema i e-Kodiaq.

11. Samo osnovni benzinski i dizelski modeli imat će 5-stupanjski šaltung, s ostali 6-stupanjski. Za snažnije će biti dostupan automatski DSG7, s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. Osnovne će verzije straga imati polukrut ovjes a snažnije Multilink. Za 'top-gun' model RS (uz doplatu i za stepenicu niže) predviđen je 'pametni' 4x4 pogon, preko Haldex spojke.

12. Na krilima izvrsne prodaje Octavije III na kineskom tržištu godišnja je proizvodnja planirana na 400.000 primjeraka, od čega će se 160.000 usmjeriti na tržište EU-a. Pretpremijera se očekuje u rujnu 2019. na salom IAA'19 u Frankfurtu, a proizvodni će model biti lansiran u ožujku 2020. na salonu u Ženevi.


Ilustracije: Autozeitung.de




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume