30.9.2010. Autor: Željko Marušić

ŠTO KUPITI, ALFU 147 ILI TOYOTU COROLLU

A između rabljene Alfe 147 i Toyote Corolle, uvijek bih izabrao Corollu.

Zainteresiran sam za kupovinu vozila do 5500 eura i dobio sam jednu ponudu , Alfa Romeo 147, 2003. godiste, motor 1.9 JTD, sa 120 KS, prešla oko 105.000 km, uvoz iz Njemačke. Auto se čini ispravnim, karoserija u dobrom stanju. Čitao sam na forumu , i vidio da dosta hvalite ovaj motor, pa me interesira koje je vase misljenje o ovoj ponudi. Inace dosta sam zagrijan za ovo auto. Cijena mu je 5250 Eura. Kao alternativu imam jednu Toyotu Corrolu, 2004. godište, 1.6 VVT-i motor,109 KS, benzin, presla 102.000 km, 5 vrata. Karoserija je u dobrom stanju kao i unutrasnjost.Oprema Luna. Cijena 6000 Eura. Koje od ovih auta bi bio Vas izbor po pitanju pouzdanosti, cijene odrzavanja i cijene voznje, godisnje prelazim oko 10.000 km. Da li ste licno imali priliku probati ova dva vozila, koje je po vasem misljenju bolje za voziti, koje je sigurnije? Molim Vas za vase misljenje po pitanju kupovine novog (polovnog) vozila. U velikoj sam dilemi i zaista bih cijenio da svoje misljenje podijelite samnom jer ne bih zelio da pogrijesim prilikom ove kupovine. Zahvaljujem unaprijed.

 

Ocjena prvenstveno ovisi o godišnjoj kilometraži koju vozite, ali ako ne prelazite (puno) više od 15.000 km, benzinski motor vam je svakako povoljniji.. A između rabljene Alfe 147 i Toyote Corolle, uvijek bih izabrao Corollu. Alfa Romeo 147 je solidan automobil (bolji nego što mnogi misle o talijanskim automobilima), a i turbodizelaš 1.9 JTD sa 120 KS je kvalitetan i izdržljiv motor (neki mehaničari tvrde da je izdržljiviji od Volkswagenovog 1.9 TDI), a jedini mu je problem osjetljiv zamašnjak s dvije mase. Međutim, kupnja navedenog rabljenog automobila je vrlo riskantna, jer je velika vjerojatnost da je kilometraža vraćena. Dizelaše u pravilu kupuju osobe koje puno voze pa je mala vjerojatnost da je taj model prelazio samo 15.000 km godišnje. Preciznije bi mogao reći stručnjak iz servisa za dizelske motore, detaljnim pregledom i mjerenjem kompresije, a vraćena kilometraža se može procijeniti po stanju vitalnih sklopova automobila (posebice podvozja i prijenosnog mehanizma) unutrašnjosti... Jako je loše kupiti dotrajalog common-rail turbodizelaša. Kilometraža Corolle izgleda realnijom, a radi se o vrlo kvalitetnom i pouzdanom autu (odnosno najkvalitetnijem, po mnogim statistikama). Zbog toga vam predlažemo kupnju tog modela. Ali još jednom napominjemo, treba kupiti onaj model koji je u boljem stanju (to je najvažnije pravilo). Karoserija treba biti bez oštećenja (boja treba biti izvorna), a i ostali sklopovi trebaju biti u dobrom stanju. Dakle prije kupnje sve pregledajte, po mogućnosti sa stručnom osobom, dizanjem auta na dizalicu, a svakako izmjerite i kompresiju. Tlakovi trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 28 bara (kod dizelaša), odnosno 9,3 bara (kod benzinaca).

 

 

dr Željko Marušić




Mazda


Gulf

Tembo