30.8.2019. Autor: Željko Marušić

Škoda Kamiq s početnih 121.187 kn (1.0 TSI Active/95 KS) napravit će 'dar-mar' na tržištu

Kompaktni SUV, povoljnija, funkcionalnija i atraktivnija (?) izvedenica Volkswagen T-Roca, samo 4000 kn skuplja od Scale (!), uspješno prošla 'vatreno krštenje' te uz Octaviju postaje glavni češki adut...

Nakon modela Kodiaq i Karoq, stiže treći i iz našeg kuta gledanja najzanimljiviji model Škode na našem tržištu. Njegove smo adute već najavili, a testne novinarske vožnje od Basela do Strasbourga, gdje je održana službena tiskovna konferencija, pokazale su da je iz Mlade Boleslave stigao novi hit. 

Svaka čast razvikanom novom modelu Scala (nekako ih baš ne viđamo na cestama, tri mjeseca nakon uvođenja!), ali ovaj model, samo 4000 kn skuplji od njega. Konkretno, ulazni model Škoda Kamiq 1.0 TSI Active, s dobrih 95 KS i opremom koja uključuje sve bitno (LED svjetlosne elemente, ručnu klimu, sustave sigurnosti Lane Asist i Front Asist) dostupan je za 121.187 kn. Što reći? Wow!

Riječ je o modeli napravljenom po provjeren uspješnom SUV-ovskom konceptu koncerna iz Wolfsburga, jeftinija i funkcionalnija (mnogi su kazali i atraktivnija, premda je to često subjektivno) izvedenica modela Volkswagen T-Roc i Audi Q2

Zanimljivo dizajniran kompaktni SUV (preciznije, na dnu kompaktne klase koja ide do 4,5 m)dugačak 4231, širok 1793 i visok 1553 mm. 

Atraktivan stil i za SUV izvrsna aerodinamika (koeficijent otpora zraka 0,30), magnet su za kupce i smanjuju potrošnju, a snažne kočnice i dobro izbalansirano podvozje (straga je poluovisno vješanje) pružaju pohvalan kompromis udobnosti, dinamičnosti i sigurnosti

Već osnovni model, upregnut izvrsnim 3-cilindarskim turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem 1.0 TSI, koji između 5000 i 5500/min otpušta 95 KS, uz vrlo iskoristivi vršni okretni moment od 175 Nm pri 2000 do 3500/min, omogućava sasvim pristojne performanse, ubrzanje do stotke za 10,9 s i najveću brzinu od 175 km/h. 

Premalo?, pa toliko je 'prašio' BMW 2002, ultimativni sportaš s kraja 1960-ih i početka 1980-ih, koji je trošio 9 do 14 litara, a ova Škoda Kamiq troši upola manje (službeno 6,1/4,2/4,9, realno šest do sedam litara na 100 km

U benzinskoj ponudi su još 1.0 TSI/116 KS, 1.5 TSI/150 KS, koji su osim sa 6-stupanjskim mjenjačem dostupni i s automatskim DSG 7 (bazni 1.0 TSI s 95 KS je s ručnim 5-stupanjskim), a, srećom, u ponudi je i jedan, ali vrijedan dizelaš 1.6 TDI sa 116 KS i 6-stupanjskim mjenjačem. Sve su verzije s prednjim pogonom, jer su  u Mladoj Boleslavi dobro procijenili da bi pogon 4x4 povećao masu, potrošnju goriva, izravno i kroz cijenu. 

Prvi utisci s testnih vožnji, snažnijih verzija pokazuju da je Kamiq vrlo funkcionalan (sjedi se malo uspravnije i uzdignutije, što stvara ugodniji osjećaj i bolju vidljivost) nego u Scali, mjesta ima za pet osoba, a pozitivno je iznenađenje komfor straga - zasluga je to razmjerno velikog međuosnog razmaka od 2651 mm, Volkswagen T-Roc (2590 mm), Audi Q2 (2601 mm), uz prtljažnik od 400 do 1395 litara.. 


Funkcionalna i dinamična izvedba 'pojačana' je najvećim prtljažnikom (400 do 1395 litara) i najdužim međuosnim razmakom (2651 mm) u klasi, u standardnoj su opciji čelične 16-colne felge, što je OK. Nedostatak pogona 4x4 u ponudi nije neka mana...

izvedba je korektna, funkcionalna po poznatim standardima marke, a središnji 9,2 inčni monitor, potpuno u trendu, pruža potpunu Infotainment potporu. Uz doplatu je i hi-tech'10,25 inčni. Materijali su korektni, kvaliteta izrade, školski 'hladna petica', nema u Škodama više nigdje ni traga 'jeftilenu'...

SUV, odnosno crossover modeli, posebice s prednjim pogonom, nisu bez veze sve traženija roba. Kamiq sigurno 'pogađa u sridu', postaje jedan od najzanimljivijih modela na našem tržištu, Škodin hit, problem je jedino što baca u sjenu Scalu... Ali, to bi mogle biti 'slatke brige' češkog proizvođača u 100-postotnom Volkswagenovom vlasništvu...

POGON

Motor: turbobenzinski, 3 cil., 12V, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 999 ccm

Provrt x hod: 74,5 x 76,4 mm

Kompresija: 10,5:1

Snaga: 85 kW (115 KS) pri 5000-5500/min

Moment: 175 Nm pri 2000-3500/min

Mjenjač: ručni, 5 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da


Snažniji benzinac u ponudi je novi 'tehnološki biser' iz Wolfsburga, 1.5 TSI, sa sustavom isključivanja dva od četiri cilindra u vožnji manjim opterećenjem. Kombinira se s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i automatskim DSG 7

KAROSERIJA

Izvedba: SUV, B-segmenta, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4241 x 1793 x 1553 mm

Međuosni razmak: 2651 mm

Cd: 0,30

Krug okretanja: 10,7 m

Masa/nosivost: 1190/598 kg

Prtljažnik: 400 - 1395 l

Spremnik: 40 l

EuroNCAP: nije proveden (očekivano 5 zvjezdica)

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 288 mm/diskovi 265 mm

Ručna: mehanička

Naplaci: čelični

Gume: 205/55 R16

PERFORMANSE

Brzina: 175 km/h

0-100 km/h: 10,9 s

Potrošnja (EU): 6,1/5,2/4,9 l/100 km

Potrošnja (realna): 6 - 7 l/100 km

CO2: 109 g/km

CIJENA

Osnovni model: 121.187 kn (16.377 eur)... 1.0 TSI Active/95 KS