7.12.2018. Autor: Željko Marušić

NOVITET GODINE: Škoda Scala, prvi 'češki Golf', bolji od nadolazećeg Golfa VIII?!

Najveći i najljepši (?) kompakt koncerna Volkswagen, s rekordnim gepekom, prvoklasnom izvedbom i fer cijenom postaje zvijezda C-segmenta. Uz benzince 1.0 TSI (95 i 116 KS) te hi-tech 1.5 TSI (150 KS) glavni će adut biti dizelaš 1.6 TDI (116 KS). Da, dizelaš!

Bernhard Maier, čelnik Škode, raskriljenih je ruku, na autosalona u Tel Avivu, predstavio dugonajavljivani model Scala. Zvijezda salona, novi adut tvrtke iz Mlade Boleslave, zaslužuje i epitet noviteta godine, po mjerilima prosječnog europskog kupca.

Konačno, kao što Audi ima A3, a Seat je ponosan na Leon, i češka marka, u 100-postotnom vlasništvu Volkswagena, dobiva svoju inačicu Golfa, neprikosnovenog 'kralja kompakata'. 

Scala je 'tehnološki blizanac', prethodnik i svojevrsni 'pokusni kunić' Golfa osme generacije. Dakle, 'igra na sigurno'. O ukusima se ne raspravlja, ali novi je Škodin adut dizajnersko remek-djelo. Privlačan, dinamičan, ma..., za jedan velikoserijski kompakt vrhunske kvalitete (sumnja li itko?!) i, očekivano, korektne cijene - fantastično! 

Stilske forme maske i svjetlećih elemenata koje uvodi zasigurno će biti predložak za sljedeće generacije Octavije, Superba i Fabije. Karoserija je aerodinamički 'ispeglana', koeficijent otpora zraka od 0,29, za hatchback čista je petica i podloga za uvjerljive performanse, uz nisku potrošnju.

Scala je napravljena na modularnoj koncernskoj platformi MQB II (druge generacije) s povećanim udjelima čelika visoke (HTS) i ultravisoke čvrstoće (UHTS), dakle lakša i čvršća. leži na unaprijeđenom polukrutom ovjesu straga, a za najsnažniju verziju rezerviran je Multilink. 

Dužinom 4362, širinom 1793 i visinom 1471 mm, a pogotovo međuosnim razmakom od 2649 mm pošten je 'komad auta' C-segmenta, koji donosi nove stilske elemente za cijelu novu Škodinu gamu. 

Za usporedbu, 'bratski' Seat Leon dugačak je 4247 mm, Audi A3 - 4313 mm, a Volkswagen Golf VII 4356 mm. Još je impresivnija usporedba prtljažnika: Leon, A3 i Golf nude po 380, a Scala čak 467 litara, što se preklapanjem stražnjih sjedala povećava do čak 1410. 

Dakle, po tradiciji češke marke, Scala nudi najveći i najfunkcionalniji 'gepek' u klasi. Uz prostor za koljena straga od 73 mm, kad su prednja sjedala u krajnjem stražnjem položaju, to je komforan i funkcionalan auto za petero. Treba li što dodati?

Može se doplatiti poluaktivni sportski ovjes Sport Chasis Control, snižen 15 mm, uz mogućnost izbora četiri programa Norman, Sport, Eco i Individual, u kombinaciji sa 17 i 18-colnim alu felgama. Bazni model ima čelične 15-colne, asnažniji 16-colne aluminijske.

Izvedba, funkcionalnost..., su onakve kakve smo već navikli u Golfu i Octaviji, a po uzoru na ostale modele iz koncerna snažnije verzije imaju digitalni kokpit. U paleti motora nema iznenađenja, ili ipak - ima. Mislili ste da su dizelaši otpisani? Malo morgen! 

Svaka čast turbobenzincima 1.0 TSI s 95 i 116 KS (osnovni uz 5-stupanjski, a snažniji sa 6-stupanjskim mjenjačem) i novom 'tehnološkom biseru' 1.5 TSI, ali, glavni adut, ne samo na našem tržištu, bit će provjereni, proslavljeni turbodizelaš 1.6 TDI sa 116 KS i 250 Nm.

Boschovim katalizatorom selektivne redukcije SRC i ubrizgavanjem AdBlue te najboljim DPF-om (filtrom čađe) nadmašuje eko-norme Euro 6d-Temp, koje stupaju na snagu 1. rujna 2019. U ponudi je (za nas malo važno, jer imamo samo tri punionice) i 1.0 G-TEC s 90 KS, na zemni plin, kao što je takvu verziju 1.5 TSI dobila Škoda Octavia.

Osnovni se modeli opremaju 5-stupanjskim, a za snažnije predviđen je 6-stupanjski i već proslavljeni DSG 7, koji upravo slavi 15-godišnjicu.

Prošla su vremena kad je Škoda bila pojam za jeftino, čak i nešto jeftinije, sve je 'hi-tech', što se vidi po LED-icama u farovima (osnovne ih imaju za dnevna svjetla', a za najsnažnije predviđena su prilagodljiva, 'pametna' full-LED), unutrašnjošću s provjerenom Golfovom tehnologijom, digitalnim kokpitom i najsuvremenijim elektroničkim sustavima potpore i sigurnosti. 

U izvedbi s virtualnim kokpitom pred vozačem je najveći digitalni ekran (10,25-inčni) u kompaktnoj klasi, a središnji dodirni ekran je 9,2-inčni, povezan s glasovnim upravljanjem

Kod skupljih modela serijski, kod ostalih doplatno su sustavi Blind Spot Assist (zvučno i vibracijsko upozorenje za vozilo u mrtvom kutu), Side Assist (upozorenje na nekontrolirani nailazak vozila s boka), Rear Traffic Alert (upozorenje na mogući nalet straga), Lane Assist (upozorenje na napuštanje trake), Front Assist (upozorenje na mogući nalet prednjim dijelom), Emergency Brake (autonomno kočenje), Predictive Pedestrian Protection (aktivna zaštita od naleta na pješaka), Adaptive Cruise Control (radarski tempomat za zadržavanje razmaka na autocesti) i Auto Light Assist (automatsko gašenje i paljenje dugih svjetala).

Trendovski, nudi se i sustav samostalnog parkiranja Park Assist sa sustavom Manoeuvre Assist za automatsko kočenje u slučaju iznenadnih prepreka, nailaska djeteta... 

Scala je prvi Škodin model predviđen da uvijek bude online, dakle kompakt na tehnološki najvišoj razini. Da su češki stručnjaci, pod njemačkom upravom, vodili računa o svemu, sukladno Simply Clever filozofiji, pokazuju držač kartica na prednjem lijevom stupu karoserije, pretinac s kišobranom u vozačevim vratima, strugač leda na poklopcu goriva i mjerač dubine utora na gumama.

Nimalo ne treba sumnjati da će Scala ne samo osvojiti pet Euro NCAP zvjezdica za sigurnost, nego i briljirati. Dakle, dolazi još jedan uspješni Škodin model, u najvažnijoj 'Golf-klasi', od kojeg se, logično, ne može očekivati da bude jeftin, ali će zasigurno biti povoljan. 

Bit će praktički isti, a funkcionalniji od Golfa VIII, a usto nešto jeftiniji. Osnovni benzinac 1.0 TSI s 95 KS, sasvim pristojnih performansi (11 s, 185 km/h) i realne potrošnje 5 do 7 litara stajat će oko 120.000 kn.

Najvažniji model u ponudi (tko kaže da su dizelaši otpisani?!), osnovno opremljeni 1.6 TDI sa 116 KS, koji će pružati privlačan spoj performansi (10,2 s, 200 km/h) i realne potrošnje od 4,5 do 5,5 litara, oko 140.000 kn. Odbrojavanje je počelo...


Komforom straga Scala postaje poželjan obiteljski, a i poslovni auto, pa će se, uz prtljažnik od 467 do 1410 litara, pa će se mnogi opravdano zapitati: 'Pa što će mi Octavia?!'


PROČITAJTE I SLJEDEĆE ČLANKE:

Ekskluzivno: Ovo je nova Škoda Scala

Škoda Scala, nasljednik Rapida bit će češka izvedenica Golfa VIII!

Škoda otkrila ime za svoj novi kompakt, zvat će se - Scala!

Škoda Scala sve više otkriva svoje dizajnerske smjernice




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill