3.6.2019. Autor: Željko Marušić

Škoda Vision iV Concept, češki električni SUV položio ispit...

Umanjena (4665 x 1926 x 1613) izvedenica Audi e-trona s dva elektromotora (ukupno 225 kW), ima 'pametan' integralni pogon (4x4), uzbudljive performanse (5,9 s, 180 km/h), autonomija po WLTP-u mu je 500 km, a do 80 posto kapaciteta puni se za samo 30 min. Koncept uskoro dobiva tržišnu verziju...

Predstavljen u ožujku na salonu u Ženevi kao koncept Škoda Vision iV Concept  (što mu ime govori), češki SUV s električnim pogonom upravo je na talijanskim cestama, o čemu javlja Quattroruote.it, uspješno apsolvirao prve testove. 

Izgleda atraktivno, ergonomično i efektno, a istodobno hi-tech. Vanjština je atraktivna, napravljen je na zajedničkoj modularnoj platformi za električni pogon, a unutrašnjost 'wow', futuristički, sa sjedalima od reciklirajućeg poliestera (PET). 

Konstrukcija koja se temelji na 'inteligentnom izboru materijala', kombinaciji čelika visoke i ultravisoke čvrstoće (UHTS), aluminija i kompozita, a aerodinamičkim 'peglanjem' nadgradnje i podnice postignuta je izvrsna aerodinamika (0,27) i nisko težište, jer je elektromotorni pogonski sklop s baterijama smješten u podnicu. 


Pokreće se s dva elektromotore, jedan pokreće prednje, drugi stražnje kotače, a ukupna je snaga 225 kW (306 KS). Napajanje je iz paketa polimerno-litij-ionskih baterija kapaciteta 83 kWh, a performanse se posebno temelje na elektromotornih 590 Nm, jer se oslobađa praktički od nula okretaja. 

Na talijanskom testu je pohvaljen komfor, aerodinamika i performanse. Škoda Vision iV Concept na pritisak papučice akceleratora naprijed kreće poput lokomotive TGV-a, impresivno i praktički bešumno. Čuje se samo kotrljanje guma i zujanje elektromotora. 

Najveća je brzina, radi štednje i autonomije ograničena na 180 km/h, a s jednim punjenjem može se prijeći do 500 km (realno 350 do 400 km). Užitak vožnje i boravka u kabini pojačava infotainment i izvedba priključena na 5G mrežu, a češki talent za prostranost , uz komfor kabine pojačava i prtljažnik od 550 litara (ispod njegove podnice je baterijski paket). 

Budućnost je počela...


Dinamičnost i okretnost su iznenađujuće uvjerljivi za SUV srednje klase mase 2,3 tone. U normalnoj vožnji, uz impresivna međuubrzanje (od 80 do 120 km/h za samo četiri sekunde) i pet razina kočnih mogućnosti rekuperiranjem kinetičke energije i pretvaranjem u električnu osiguran je temperament i užitak u jednostavnosti upravljanja. 

U petom stupnju elektromotornog kočenja može se praktički voziti bez kočnice, dovoljno je popustiti papučicu akceleratora...Tržišna bi promocija trebala biti početkom 2020., no dotada će se iskristalizirati i tržišno ime. Cijena? Ne manje od 35.000 eura, dakle poželjni će biti poticaji...