20.11.2014. Autor: Željko Marušić

SMART TREĆE GENERACIJE PREDSTAVLJEN U ORYX CENTRU ZA SIGURNU VOŽNJU

ForTwo sa 71 KS od 88.000, ForFour od 90.000 kn, premium mališani najavljuju dobar tržišni start

Već od ljeta se najavljuje, a jučer je u gradskoj vožnji i u ORYX Centru za sigurne vožnje predstavljeni su zanimljivi noviteti iz najniže klase Smart ForTwo i ForFour. Njihov je dolazak zanimljiv, jer predstavljaju brend koji je poseban. U vlasništvu je Daimlera, koji proizvodi i Mercedes-Benz, a 1998. je predstavio zanimljivog mališana, dvosjeda, dugačkog 2,5 metara.

Taj je model postigao solidan početni uspjeh, ali je potom došlo do 'lutanja' – 2002. je predstavljen roadster bez klasičnog vjetrobrana Crossblade, koji nije izdržao ni jednu godinu na tržištu,potom se od 2003. do 2005 proizvodio Smart Roadster, a od 2004. Smart ForFour, tehnološki blizanac Mitsubishi Colta. Tada je osnovni Smart preimenovan u ForTwo.

Druga generacija ForTwo predstavljena je 2007., a sada, nakon milijun i pol ukupno proizvedenih modela Smart stiže i treća generacija. Zanimljiva je jer se u osnovi tehnološki jednak automobil proizvodi u dužini 269,5 cm, kao dvosjed ForTwo i 349,5, kao četverosjed ForFour. Oba su široka 166,5 i visoka 155,5 cm.

U cijeloj je priči zanimljivo da je ForFour tehnološki blizanac Renault Twinga treće generacije i oba se, paralelno proizvode u Novom Mestu. No, to nema nikakvih negativnih prizvuka, dapače, Smart u obje verzije napravljen je vrlo solidno, kvalitetno i dorađeno. Zanimljiva je koncepcija motora i pogona straga - motor je postavljen poprijeko i položeno iza stražnje osovine, pa ostaje dosta mjesta za prtljagu. ForTwo ima 260 do 350 l, a ForFour od 185 do 975 litara.

U paleti motora je 3-cilindarski benzinac obujma 999 ccm i snage 71 KS te turbo verzija od 898 ccm i 90 KS, koji je poznat iz Renault Clija. Vozili smo osnovnog ForTwo sa 71 KS. Prvi dojam izvedbe i funkcionalnosti je vrlo povoljan. ForTwo izgleda simpatično, dorađeno i zanimljiv je za upravljanje, Stražnji pogon omogućava velik kut zakretanja prednjih, pa je krug okretanja samo 6,95 m. A Smart ForFour se može okrenuti u 8,65 m.

Smart ForTwo sa 71 KS di stotke ubrzava za 14,4 s i postiže 151 km/h, a prosječno troši 4,1 litar na 100 km. Turbo verzija sa 90 KS do stotke sprinta za 10,4 s i postiže 155 km/h, a troši 4,2 litre. ForFour je zasad dostupan samo sa 71 KS te do stotke ubrzava za 15,9 i postiže 151 km/h, a troši 4,2 litre. Za automobile toga ranga, više nego OK.

Oba modela Smart su zanimljiva po brojnim mogućnostima personalizacije. Pored osnovnog paketa koji je bogato opremljen, ali, zanimljivo nema klimu, nude se paketi Passion, Prime i Proxy. Potom se mogu nadograđivati stotine opcija. No, ono što je zanimljivo, kompletno opremljen početni model ForTwo starta s oko 88.000 kn, a ForFour s oko 90.000 kn.

U vožnji je Smart, pogotovo ForFour poput zvrka, a djeluje vrlo čvrsto i solidno. Zanimljiv je, neobičan i simpatičan. Spontano reagira na gas i ostale komande, nenadmašno je okretan te je stvoren za grad. Ima i solidnu dozu premium ugođaja te, u svakom slučaju bit će zanimljiv adut, među malim autima, od kojega sem zbog izvedbe i pedigrea ne može očekivati da bude jeftin.

(žm)





Mazda


Gulf

Tembo