23.11.2010. Autor: (zl)

SPUŠTANJE AUTOMOBILA

Jedna od prvih modifikacija na svakom tuniranom automobilu je svakako i promjena ovjesa.
Zbog unaprjeđivanja voznih svojstava ali i boljeg izgleda automobila nerijetko na cestama susrećemo vozila koja su svega nekoliko centimetara udaljena od tla.

Upravo spuštanje vozila utječe i na sigurnost. Vozilo koje je niže ima kraći put kočenja ali i povećanu stabilnost u zavojima.
Od tri mogućnosti spuštanja najčešće se susrećemo sa vozilima koja imaju kraće i tvrđe opruge te je to ujedno na našim područjima i najčešće ali i najnesigurnije.Zbog takvog spuštanja vaši serijski amortizeri neće dugo izdržati jer nisu predviđeni za takve uvjete rada.

Drugi način ali i znatno skuplji je ugradnja kompleta kraćih opruga sa sportskim amortizerima. Ovdje nalazimo amortizere koji su ipak predviđeni za sportski način vožnje što znači da su i otporniji na različite režime uvjeta rada i vožnje.

Treća i najskuplja opcija su amortizeri sa navojima preko kojih je moguće podešavati visinu vozila čime određujete i tvrdoću ali i udobnost.

Osnovna funkcija opruga bez obzira na tip i vrstu je da drži karoseriju vozila na predviđenoj udaljenosti od tla kao i da omogućava oscilacije ovjesa u svrhu ublažavanja raznih dinamičkih sila. Zato na vozilu imamo poprečna ramena i spone, ali prvenstveno opruge i amortizere.
Amortizeri pak imaju glavnu ulogu ublažiti oscilacije ovjesa. Svojim radom bitno utječu na stabilnost vozila, smanjenje zaustavnog puta prilikom kočenja ali i udobnosti u vožnji.

Kod prva 2 slučaja svakako ćete imati i nešto neudobnije vozilo jer s obzirom na kraće opruge odnosno sportske amortizere vozilo je daleko čvršće i stabilnije ali i s manjom udobnošću u vožnji. U trećem i najskupljem slučaju upravo zbog mogućnosti podešavanja visine ali i tvrdoće vozila možete biti sigurni kako i na duljim putovanjima sa spuštenim automobilom možete uživati u vožnji.



Važno je napomenuti kako prilikom svake preinake ovjesa obavezno je napraviti geometriju kotača.

(zl)




Mazda


Gulf

Tembo