7.9.2018. Autor: Željko Marušić

Što je to: 4WS (4 Wheel Steering)?

Upravljanje pomoću 4 kotača - eliksir za upravljivost pri manjim brzinama te stabilnost i otpornost zanošenju pri većim

Sutav upravljanja pomoću četiri kotača 4WS (4 Wheel Steering), koji je proteklih godina uveo Renault (4Control), a prethodno Mazda, Mitsubishi, Honda, jest kompliciran, ali donosi velike prednosti. Pri malim su brzinama važna manevarska svojstva i okretnost, što se povećava zakretanjem stražnjih kotača suprotno od prednjih i smanjenjem polumjera zakretanja. 

Time se  povećava centrifugalna sila i smanjuje stabilnost, no kako je brzina mala, to nije bitno. Pri velikim je brzinama najvažnija stabilnost, a okretnost nije u prvom planu (brzi su zavoji u pravilu blagi). Tada se zakretanjem stražnjih kotača u smjeru prednjih povećava polumjer zakretanja i smanjuje centrifugalna sila, čime se izravno smanjuje bočno zanošenje i povećava sigurnost.

Prvi automobil na tržištu s takvom opcijom (uz doplatu) bila je Honda Prelude iz 1987. Tada je po prvi put upotrijebljena kratica 4WS (4 Wheel Steering), no kupci nisu pokazali posebni interes. Sličnu su sudbinu imale takve inačice Mazde 626 (1988.) te Mitsubishija 3000 GT i BMW-a 850i (1992.), a sada se ta tehnologija vraća na velika vrata u hi-tech automobilima.




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume