18.10.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Bilo pa prošlo: Ascari (1995. - 2010.), britanski proizvođač jurilica

Superautomobil nazvan u počast talijanskom majstoru, upregnut BMW-ovim motorom 4.9 V8 snage 507 KS, iz modela M5 i Z8, s kojim je do stotke ubrzavao za 3,8 sekundi i mogao dohvatiti čak 323 km/h...

Britanski konstruktor sportskih automobila Lee Noble 1995. predstavio je sportski model FGT, a nizozemski milijarder Klaas Zwart kupio je prvi primjerak i počeo se natjecati u utrkama. Tvrtka je nazvana Ascari u spomen na talijanskog pilota Alberta Ascarija, prvog dvostrukog svjetskog prvaka u Formuli 1. 

1998. stiže poznatiji model Ecosse, što je francuski naziv za Škotsku, motori Chevroleta i Forda zamijenjeni su BMW-ovima, Zwart preuzima tvrtku, Noble odlazi, a proizvodnja se 2000. miče iz Dorseta u Banbury (oba grada su u Engleskoj). Nastupaju na 24 sata Le Mansa, 2003. predstavljaju Ascari KZ1, koji je i danas u ponudi, no od 2002. su aktivnosti tvrtke više usmjerene na automobilistički turizam najvišeg ranga. 

Ultrasportski coupe, dugačak 4300, širok 1852 i visok samo 1138 cm pokretao se središnje-uzdužno ugrađenim  BMW-ovim  motorom 4.9 V8 snage 507 KS, koji se ugrađivao u modele M5 i Z8, koji je preko 6-stupanjskog mjenjača pokretao stražnje kotače. Do stotke je ubrzavao za 3,8 sekundi i mogao potegnuti 323 km/h.

Te su godine otvorili trkaću stazu i ljetovalište za imućne na jugu Španjolske, u blizini grada Ronda. Ondje članovi ekskluzivnog kluba imaju sve pogodnosti i mogu do mile volje juriti stazom, čiji su zavoji modelirani po uzoru na one najpoznatije s drugih trkaćih staza, a povremeno se održavaju i otvoreni dani za široku publiku.







Mazda


Gulf

Tembo