1.7.2015. Autor: Željko Marušić

Tehnika: Filtar čestica čađe (2/3)

Najčešći uzroci začepljenja DPF-a

Glavni uzrok začepljenja filtra čađe (DPF-a) su česte kratke relacije, pri kojima se ne postižu uvjeti za regeneraciju nisu dostignuti. Zbog toga nije preporučljivo DPF-om opremati vozila koja se koriste za gradske relacije.

Kontinuirana vožnja s upaljenom DPF signalnom lampicom i bez uspješne regeneracije rezultira prekomjernim taloženjem čađe u DPF-u, do 95 posto napunjenosti. Tada regeneracija više nije moguća i potrebna je zamjena DPF-a.

Često se greška ne odnosi samo na DPF, nego na cjelokupni ispušni sustav - neispravne osjetnike temperature, neispravne osjetnike tlaka, dodatne komponente sustava (ako su primjenjive), loši spojevi, problemima s instalacijama.


Pitanje 1: 

Signalna lampica grijača treperi. Zašto? Što treba napraviti?

Odgovor 1: 

Regeneracija DPF-a nije završena tijekom normalne vožnje i DPF je dosegnuo maksimalno zasićenje, koje se još može regenerirati. Granična vrijednost ovisi o modelu i godini proizvodnje, ali raspon je 105 do 125 posto. Mogući uzroci su česte kratke relacije - veliko taloženje čađe, a regeneracija DPF-a se ne odvija jer potrebni uvjeti nisu ispunjeni. Česte prekinute regeneracije, npr. kada se motor ugasi tijekom regeneracije. Vrijedi za vozače kratkih relacija, koji su ispunili uvjete potrebne za aktiviranje regeneracije. Ako u uvjetima brže vožnje na otvorenoj cesti lampica ne prestane treperiti, potreban je odlazak u servis.


Pitanje 2: 

Pod kojim se uvjetima prekida proces regeneracije?

Odgovor 2: 

Proces regeneracije se prekida nakon što se uspješno završi, ili:

a)     nakon maksimalnog vremena regeneracije (20-25 min)

b)     ako se motor ugasi ili vozi manjom snagom

c)     ako motor radi u praznom hodu duže vrijeme (5-10 min)

d)     ako osjetnik temperature ispušnih plinova detektira 1000°C

e)     ako se tijekom regeneracije pojavi greška vezana na neku od komponenata relevantnih za izgaranje (sustav usisa/ubrizgavanja)

Ako se regeneracija prekine nakon što je počela, ali prije nego dosegne 50%, signalna lampica grijača treperi kod idućeg paljenja motora (hladnog i toplog) i regeneracija se nastavlja nakon što se ispune uvjeti.


Pitanje 3: 

Koliko dugo traje potpuna regeneracija?

a)     u najboljem slučaju

b)     u najgorem slučaju

Odgovor 3:  

a)     Tijekom konstantnih uvjeta, npr. temperatura ispušnih plinova potrebnih za regeneraciju je uvijek iznad potrebne vrijednosti, tijekom vožnji autocestom/otvorenom cestom, prosječno vrijeme regeneracije je 10 minuta. 

b)     Vožnja nizbrdo, česta vožnja s malim opterećenjem (vožnja gradom, prazan hod), omogućuju pad temperature ispušnih plinova. Ako se ispune uvjeti za aktiviranje regeneracije, aktivna regeneracija može trajati i do 25 minuta (ovisno o tipu motora). Ako potpuna regeneracija nije moguća tijekom ovog perioda, biti će prekinuta. 


Pitanje 4:

Kako regeneracija utječe na vijek ulja?

Odgovor 4: 

Tijekom svake regeneracije ili pokušaja regeneracije, određena količina goriva ubrizgava se u motor, što skraćuje vijek ulja. Ako se INSP natpis pojavi u ploči s instrumentima, ulje u motoru je istrošeno i mora biti promijenjeno. Ako se ovo ne napravi, moguća su oštećenja motora.


U petak pročitajte: DPF: zamijeniti ili ukloniti?





Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja

Mercedes kampanja



Vulkal gume