10.9.2014. Autor: Željko Marušić

TEST: ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TDI DSG6

Zanimljiv sklop limuzinskog komfora, brutalnih performansi i povoljne potrošnje

Na test smo dobili 'top-gun' verziju Škode Octavije - RS, u dizelskoj izvedbi 2.0 TDI sa 184 KS. Radi se o sportski nabrijanoj izvedenici češke limuzine, koja je tehnološki jednaka Golfu GTD i Seat Leonu FR. Poznati i visokonakladni Volkswagenov turbodizelaš, obujma 1968 ccm, tvornički je nabildan na 184 KS i 380 Nm. Testni je model dodatno opremljen automatskim DCG6 mjenjačem sa šest stupnjeva i dvostrukom spojkom, a vizualni sportski tuning najvidljiviji je po atraktivnim crnim 18-colnim alu felgama s gumama 225/40...

... i mat crnom maskom sprijeda i dva trapezna ispušna otvora straga, a iznutra po sportski profiliranim, školjkastim sjedalima, aluminijskim papučicama i osloncem za nogu te brzinomjerom graviranim do 280 km/h. Ovaj je model dostupan i s mehanikom Golfa GTI sa 220 turbobenzinskih konja, no dizelska  je kombinacija poželjnija, jer pruža zanimljiv spoj uvjerljivih performansi i povoljne potrošnje. Do stotke sprinta za 8,1 sekundu i postiže 232 km/h, a prosječno troši pet (realno oko šest litara).

Sportski je model zadržao sve značajke osnovnog, prvenstveno limuzinski komfor i prtljažnik od 590 do 1580 litara, a ima značajke i sposobnosti prave jurilice

Osjećaj za volanom, uz naglašen komfor nudi sportske značajke, u koje se uklapa automatski DSG mjenjač s mogućnošću šaltanja polugicama uz volan. Oduševljava osjećaj ravnomjernog, a istodobno vrlo uvjerljivog otpuštanja snage, uz mekano, a učinkovito šaltanje, gotovo bez trzanja. Da bi se potencijal motora, a pogotovo najveći okretni moment od 380 Nm prenio na podlogu, pogotovo u zavojima pomaže sustav EDS, u kombinaciji sa XDS. Uz sportsko podvozje to osigurava dobar prijenos i 'grip' i kod najoštrijih manevara.

Više od ubrzanje do stotke oduševljava međuubrzanje, od 80 do 120 km/h za samo 5,4 sekunde, što je iznimno korisno u realnom prometu i omogućava Octaviji RS da se uhvati ukoštac i s mnogo snažnijim modelima. Potencijalu motora prilagođeno je sniženo i ukrućeno sportsko podvozje, koje osigurava visoke brzine kroz zavoje, uz mogućnost potpune kontrole. No, druga strana medalje je prevelika tvrdoća ovjesa, što povećava trešnju na neravnom asfaltu. No, sve se to zaboravlja nakon oštrijeg prolaza kroz seriju zavoja.

Unutrašnjost je zadržala i unaprijedila sve prepoznatljive značajke osnovnog modela, a obogaćena je sportskom opremom. Uz sve to zadržala je potpunu funkcionalnost, među najboljima u klasi

Kombinacija automatskog mjenjača i dizelaša koji otpušta moment od 380 Nm pri 1750 do 3000/min i izvrsnog podvozja omogućava iznenađujuću stabilnost i sigurnost kroz zavoje. Tome doprinose i 18-colni naplaci s gumama 225/40 (serijski su 17-colni), pa je mogućnost kontrole potpuna. S diskovima 312 mm sprijeda i 272 mm straga osiguran je zaustavni kut pri 100 km/h za samo 36 metara, a izvrsnom dojmu kroz zavoje i pri prebačajima težišta doprinosi i čvrsta, vrlo solidna izvedba karoserije. Najbolje se ipak ponaša pri velikim brzinama te se pri 200 praktički 'ništa ne događa'.

Limuzinska forma omogućava postizanje brzine od 232 km/h, što je nešto više od Golfa GTD (228). I tada je osigurana puna sigurnost i mogućnost kontrole. Podjednako je Škoda RS uvjerljiva i na otvorenoj cesti, gdje uz stabilnost do izražaja dolazi i moćno međuubrzanje (za pretjecanje). U gradu je dovoljno okretna, premda je ovjes malo pretvrd za naše prometnice. Sve u svemu, ovo je jedan od najzanimljivijih limuzinskih trkača. Cijena od 31.021 euro (s doplatama: 33.389 eura) jest visoka, ali je 10 do 20 posto povoljnija od 'zvučnijih' modela slične snage i opreme.

Najsnažnija verzija dvolitrenog turbodizelaša radi uglađeno i 'pitomo' na niskim okretajima, kad se nagazi gas brzo 'pokazuje zube', a prosječno troši pet do šest litara

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, DOHC, 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 81 x 95,5 mm
Kompresija: 15,8:1
Snaga: 135 kW/184 KS pri 3650-6200 o/min
Moment: 380 Nm pri 1500-3650 o/min
Pogon: prednji
Mjenjač: automatski, DSG6 6
Ovjes: sprijeda neovisan, McPherson opružne noge, poprečna ramena, stabilizator; straga: multilink, stabilizator
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 312 mm, straga puni 272 mm
Gume: serijski 225/45 R 17, testni 225/40 R 18
Dimenzije: 468,5 x 182 x 145 cm
Osovinski razmak: 268 cm
Krug okretanja: 11,4 m
Prtljažnik: 480/960 l
Spremnik goriva: 50 l
Masa/nosivost: 1490/510 kg
Najveća brzina: 232 km/h
0-100 km/h: 8,1 s
Potrošnja: 5,9/4,3/5,0 l/100 km
CO2: 129 g/km
Potrošnja na testu: 6,3 l/100 km
Cijena: 31.021 euro; s doplatama: 33.389 eura

 

dr. Željko Marušić





Mazda


Gulf

Tembo