26.7.2014. Autor: Željko Marušić

TEST : HYUNDAI i10 1.2 GO BRASIL

Novi hit među mališanima sa 87 KS oduševio izvedbom, ne i cijenom

U klasi gradskih automobila sve je veća gužva, pogotovo nakon što su stigle nove generacije Toyote Aygo i Citroëna C1, a očekuje se i Peugeot 108. Novi Renault Twingo dolazi na jesen, a tu je i već dokazani 'odlikaš' - Volkswagen up! I simpatični, solidni Kia Picanto. U prvi je plan, u lipnju, iznenada iskočio Hyundai i10 druge generacije, o kojem hvalospjeve pišu i na zahtjevnom njemačkom tržištu. Već na prvi pogled pokazuje da cilja prema vrhu, a to je potvrdio i ovaj test.

U gradskoj klasi ('A-segmentu') Hyundai je do 2007. imao Atos, a naslijedio ga je i10. Model druge generacije produžen je sa 358,5 na 367, proširen sa 159,5 na 166 te snižen sa 154 na 150 cm. To se itekako osjeća u unutrašnjosti, koja već ima obilježja (malo) većeg auta, odnosno B-segmenta. Kad se tome pridoda najveći prtljažnih u klasi (252 l), sve je spremno za dobar tržišni start. Unutrašnjost je simpatična, u dvobojnoj kombinaciji, sjedala dobro oblikovana, a funkcionalnost povećava izvedba s petorim vratima.

 

Iznenađujuće uvjerljiva izvedba, privlačan dizajn i komfor po mjeri B-segmenta podižu ga na vrh 'gradske' klase (A-segmenta). Šteta što mu snažniji benzinac i oprema podižu cijenu na 11.608 eura

Naravno, materijali nisu premium kvalitete, ali izvedba je, za tu klasu, više nego OK. Dojam podiže bogata oprema, koja u ovom segmentu nudi sve: tempomat, el. podizače stakala sprijeda i straga, automatsku klimu, USB priključak, ESP... Bolje od konkurencije! Ponuda motora počinje frktavim 3-cilindrašem obujma 998 ccm i snage 67 KS, a iznad njega je rangiran uglađeniji 4-cilindraš sa 1248 ccm i 87 KS, kojeg smo testirali. Dobro je poznat iz osnovnog i20 i Kije Rio, a gotovo svi koji ga imaju su zadovoljni.

S tim je motorom i10 već prilično dobro motoriziran, jer do stotke ubrzava za 12,6 sekundi i postiže 185 km/h. Može se voziti dinamično, ali ipak ne toliko koliko bi se očekivalo od deklarirane snage u malenom 'pakiranju'. Kao da je pod haubom najviše 75 konja. To vrijedi i za potrošnju od pet i pol do šest litara, što je povoljno, ali nije 'wow'. Potvrdilo se da su Korejci promišljeno izabrali provjerenu tehnologiju bez sofisticiranih rješenje - turbo, direktno ubrizgavanje, downsizing...

 

Unutrašnjost je napravljena kvalitetnije nego kod konkurenata, električni servo je osjećajniji nego u prethodniku, a mjenjač precizniji. Sprijeda ima mjesta kao u modelu B-segmenta (niža klasa)

Okretan je i temperamentan u gradu, gdje se osjeća bolje prigušen ovjes, a i motor, što su bile mane prethodnika. Mali je 'korejac' dinamičan i dovoljno stabilan, dobro koči, a da nema vrline samo u gradu, uvjerili smo se na autocesti. Tada do izražaja i dolazi solidnija konstrukcija (nema se osjećaj perolake izvedbe, od čega pate neki konkurenti) te dobro podnosi brzine i veće od 140 km/h. Ima još rezerve snage (naravno, ne treba očekivati čuda), ali u jednolitrenoj je izvedbi tada, jasno, manje daha.

Stabilnost je vrlo dobra, pohvalna, što kod testnog modela poboljšavaju 15-colni naplaci s gumama 185/55. Oduševljava prigušenje buka, po čemu je i10 najbolji u klasi, a i 'upijanje' cestovnih neravnina. Uvjerljivom dojmu doprinose i snažne kočnice, jer i10 već u osnovnoj verziji ima diskove sprijeda i straga. Sve to omogućuje prilično živahnu i sigurnu vožnju kroz zavoje. Na testu smo, u solidnom ritmu, izmjerili prosjek od 6,4 litara, što znači da se može računati s prosjekom od 5,5 do 6 litara u normalnoj vožnji. Dakle, sjedni pet! Preciznije pet minus.

 

Provjereni dugohodni 4-cilindraš (71 x 78,8 mm) već se u i20 i Riju dokazao pouzdanošću. Solidan je u svemu, premda posebno ne oduševljava ni temperamentom ni štedljivošću

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: benzinski, 4-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, DOHC, 16V, lanac
Obujam: 1248 ccm
Provrt x hod: 71 x 78,8 mm
Snaga: 64 kW (87 KS) pri 6000/min
Moment: 120 Nm pri 4000/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, McPhersonove opružne noge, straga polukrut
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 252 mm, straga puni 234 mm, ABS/EBD/BAS
Gume: 185/55 R16
Karoserija: hatchback A-segmenta, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 367 x 166 x 150 cm
Osovinski razmak: 238,5 cm
Prtljažnik: 252 - 1045 l
Masa/nosivost: 1025/425 kg
Spremnik goriva: 40 l
Krug okretanja: 9,6 m
Najveća brzina: 175 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,6 s
Potrošnja: grad 6,5 / otvoreno 4,1 / kombinirano 4,9 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,4 l/100 km
Emisija CO2114 g/km
Cijena: 87.990 kn (11.610  eura)
Osnovni model: 69.900 kn (9221 eura) - 1.0 iStart

+ kvalitetna izvedba

+ dizajn

+ komfor

- cijena

 

Tagovi: TEST HYUNDAI i10 1.2 GO BRASIL, TEST HYUNDAI, TEST HYUNDAI i10, TEST i10 

dr. Željko Marušić